עסק ביום | פיצ'ר

"ברגע שבענף עצרו את כל האירועים, פתחתי את עצמי ללקוחות אחרים"

לילך ירקוני, בעלים של Lilach Events, חברה לעיצוב אירועים • "גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

לילך ירקוני, בעלים של Lilach Events, חברה לעיצוב אירועים / צילום: צופית להב
לילך ירקוני, בעלים של Lilach Events, חברה לעיצוב אירועים / צילום: צופית להב

לפני 16 שנה, כשהייתה רק בת 26, פתחה לילך ירקוני חברה לעיצוב אירועים בשם Lilach Events. "בתחילת הדרך עבדתי יחד עם חברת קייטירינג, וכעבור עשור החלטתי לעבור לדרך עצמאית, ולעצב אירועים מעניינים יותר, כאלה שחיפשו יותר יצירתיות", היא מספרת, "החברה עוסקת בעיצוב לאירועים עסקיים גדולים ופרטיים, וגם נגעתי בהפקות של אירועים קטנים ומשפחתיים בבית".

איפה תפסה אותך הקורונה?
"בדיוק בתחילת עונת האירועים שמתחילה במרץ. יש הפסקה קטנה בספירת העומר, אבל בעיקרון העונה נמשכת עד נובמבר, אז מגיעה תרדמת חורף. אלא שהשנה כל האירועים בוטלו, להוציא פרק זמן קצרצר ביוני. בעיקרון העבודה שלי נפגעה בכמעט 90%, והבנתי שאני עם אפס הכנסה, ושזה הענף הראשון להיפגע והאחרון לחזור. כשהכול התחיל ניסינו עוד לדחות אירועים לאוגוסט, אבל לצערנו גם הם לא יקרו. היו אירועים שצומצמו מאוד וקיימנו אותם ביוני".

מה עשית כשצנחו ההכנסות?
"בהתחלה הייתי בשוק. לא ידעתי איך להתמודד. למזלי, אני חברה פה במושב בצרה בקבוצה שהיא 'סיירת נשית', שבאמצעותה עוזרות אחת לשנייה. החברות האירו את עיני והזכירו לי שהחלום שלי פעם היה לפתוח חנות פרחים כי אני שוזרת. הן הציעו לי לשזור פרחים לפסח, וזה היה מדהים. ברגע שחברות הייטק עצרו את כל האירועים, פתחתי את עצמי ללקוחות אחרים. זה התחיל בפרחים לסוף השבוע, והמשיך לכל השבוע. בהמשך הרחבתי את זה, ודרך החברה של בעלי שגם היא נפגעה, הוספתי זיתים ושמן זית והכנתי מארזי מתנה. גיליתי שיש לי לזה ביקוש - אנשים מחפשים מתנות לשלוח למי שנכנס לבידוד. ככה פתחתי את 'לילך פלורל דיזיין', ופתחתי דף עסקי נפרד בפייסבוק, כדי שהלקוחות לא יחשבו שאני כבר לא באירועים".

זה עזר לך להתמודד כלכלית עם המצב?
"בטח. אמנם לא בנפח מספיק, כי אני זקוקה לעוד עסקים שאתן להם את השירות הזה - כמו חברות שהעובדים שלהן בבית, והן רוצות פעם בחודש לצ'פר אותם. זה מתחיל, אבל אני עדיין לא מצליחה לייצר פרנסה קבועה. בעסק המקורי יש לי ציוד שעומד ללא שימוש, ואני משלמת עליו, כי קניתי מלאי מראש מלאי לכל העונה. אבל אני אופטימית".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il