יבואנית המזון ויליפוד ברבעון השני: זינוק של 34% ברווח הנקי

החברה רשמה ברבעון השני של 2020 מכירות של כ-104 מיליון שקל, גידול של 4% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד • בשורת הרווח הנקי החברה רשמה 15 מיליון שקל - צמיחה של 34% אל מול הרבעון המקביל אשתקד

עינת פלד־שפירא  / צילום: אופיר שקד
עינת פלד־שפירא / צילום: אופיר שקד

יבואנית המזון ויליפוד מסכמת רבעון שני חזק, בין היתר הודות למשבר הקורונה. החברה שבשליטת צביקה ויוסי ויליגר רשמה ברבעון השני של 2020 מכירות של כ-104 מיליון שקל, גידול של 4% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח הנקי החברה רשמה 15 מיליון שקל  - צמיחה של 34% אל מול הרבעון המקביל אשתקד. בויליפוד, בניהולה של עינת פלד-שפירא, מסבירים את הגידול במכירות על ידי הפניית משאבים של החברה לטובת תחום זה תוך הגדלה של מגוון מוצריה, ושיפור בניהול המלאי.

בשורת הרווח הגולמי מציגה יבואנית המזון צמיחה של 32% לעומת הרבעון הראשון ב-2019, שהסתכם בכ-40 מיליון שקל. שיעור הרווחיות של החברה טיפס ל-37.9%, וזאת לעומת שיעור הרווח הגולמי ברבעון המקביל ב-2019 שעמד על 29.8% בלבד. את השיפור הזה מסבירים בחברה ב"אסטרטגיה של החברה למכור תמהיל רצוי יותר של מוצרים המייצרים מרווח גולמי גבוה יותר, וזיכויים שהתקבלו מספקים במהלך הרבעון". הרווח התפעולי של החברה זינק בשיעור ניכר של 71% ועמד על 17 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2020.

ויליפוד מציינת כי בתחילת השנה, וכתוצאה ממגיפת הקורונה, שוקי ההון רשמו ירידות חדות, וכתוצאה מכך החברה סבלה מירידה בתיק ניירות הערך שלה ברבעון הראשון. כעת מעדכנת ויליפוד כי מאז התאוששו מעט השווקים, וכתוצאה מכך החברה רשמה רווחים משערוך של תיק ניירות הערך שלה בסך של כ-2.5 מיליון שקל.

את המחצית הראשונה של 2020 מסכמת ויליפוד עם מכירות כוללות של 233 מיליון שקל - צמיחה של כ-18% לעומת המחצית הראשונה ב-2019, ועם רווח נקי של כ-16 מיליון שקל - גידול של כ-40% לעומת המחצית הקודמת.

ויליפוד היא החברה הראשונה שמדווחת על תוצאותיה בענף המזון שנהנה כולו מצמיחה ניכרת, הודות לבהלת הקניות שהתרחשה על רקע משבר וירוס הקורונה. לפי נתוני סטורנקסט, במחצית הראשונה של 2020 הציגה ויליפוד צמיחה יוצאת דופן של כ-31% במכירות כספיות במחירי צרכן, וזאת בהשוואה לגידול של 8.8% בשוק מוצרי הצריכה כולו.

מדובר ברבעון ראשון מלא מאז שנכנסה לתפקיד המנכ"ל ענת פלד-שפירא אשר החליפה בתפקיד את מיכאל לובושיץ, מנכ"ל החברה הקודם, שמונה בינתיים למנכ"ל קבוצת יינות ביתן. בתחילה העריכו בענף המזון כי פלד-שפירא תתקשה לשמור על יציבות הכיסא שלה כמנכ"לית החברה, זאת לאחר שבעלי השליטה, האחים ויליגר, החליפו מנכ"לים לעיתים תכופות יחסית מאז שהשתלטו על החברה לפני כשלוש שנים.

צביקה ויליגר מבעלי השליטה בחברה מסר בהודעה לתקשורת: "השנה נרחיב את מגוון המוצרים, ונתחיל לשווק גם מעדנים ותחליפי חלב עשירים בחלבון".