גנץ לשרי כחול לבן: שני אנשים רוצים בחירות - נתניהו ולפיד

שר הביטחון כינס את שרי מפלגתו ואמר כי "תקציב למספר חודשים הוא קשקוש. אנחנו רוצים תקציב למדינה והם רוצים תקציב פוליטי" • שר המשפטים בישיבה: "לצערי בליכוד מסרבים לקדם חוק שנועד להשיב כספי מקדמה לזוגות שחתונתם בוטלה"

בני גנץ בישיבה הראשונה של ממשלת האחדות / צילום:  Abir Sultan, רויטרס
בני גנץ בישיבה הראשונה של ממשלת האחדות / צילום: Abir Sultan, רויטרס

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ כינס היום ישיבה של שרי מפלגתו ואמר להם כי שני אנשים בלבד במדינה מעוניינים בבחירות כעט: ראש הממשלה בנימין נתניהו, מטעמים משפטיים ואישיים ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, מטעמים פוליטיים.

עוד אמר גנץ כי "כשיורים עלינו טילים מבחוץ אנחנו מתאחדים וגם כשיש משבר פנימי ענק כמו הקורונה - חייבים אחדות, לא פחות. זה אתגר שמגיע אחת ל-100 שנים. אנחנו מנסים למנוע את הפילוג, השנאה וההסתה ולכן אנחנו בממשלה. שאף אחד לא יתבלבל".

גנץ ציין שהוא גאה בכך שכחול לבן נכנסה לממשלה. לדבריו, "זיהינו שעה קשה והתגייסנו למלחמה אמיתית על החברה הישראלית, על הכלכלה, על המובטלים, על העצמאים, על משפחות שיהיה להן עם מה ללכת למכולת. מעולם לא הצטערתי ולא אצטער על עשיית הדבר הנכון לטובת מדינת ישראל".

באשר לתקציב, הוסיף גנץ כי הכלכלנים לא תומכים ב"תקציב לחגים". לדבריו, "תקציב למספר חודשים הוא קשקוש. צריך להגיד את האמת - אנחנו רוצים תקציב למדינה והם רוצים תקציב פוליטי. אנחנו רוצים לפתור את בעיות המשק והחברה, זו הסיבה שאנחנו מתעקשים ולא תהיה תזוזה".

גנץ ציין כי "יש רק שני אנשים שרוצים בחירות ותשעה מיליון אנשים שלא רוצים ולא צריכים. אין אמת אחרת. אחד רוצה לשפר את מצבו הפוליטי והשני את מצבו המשפטי והאישי".

שר המשפטים אבי ניסנקורן המשמש גם כיו"ר ועדת שרים לחקיקה אמר כי ועדת השרים לא תכונס. "סיכמנו כי בשלב זה יקודמו בוועדה רק חוקים הנוגעים לקורונה, אבל לצערי בליכוד מסרבים לקדם חוק שנועד להשיב כספי מקדמה לזוגות שחתונתם בוטלה". הוא קרא לשרים דודי אמסלם וישראל כ"ץ ל"שים את הפוליטיקה בצד, לחצי שעה ולעזור לאלפי צעירים".

מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ כי "במקום לבוא לממשלה ולאשר תקציב של 8.5 מיליארד שקל לאזרחי ישראל, בני גנץ שוב לא רצה לבוא היום לבית ספר. גנץ, אזרחי ישראל לפני הכל - תאשר את התקציב עוד היום".