חקירה פלילית נגד יונה אברושמי בחשד להסתה לאלימות בראיון לערוץ 12

בראיון שנתן יונה אברושמי לעיתונאי יגאל מוסקו בערוץ 12 אמר כי "אני לא הולך היום לבלפור. יש היום בחורים צעירים שיילכו לבלפור, והם כבר ידעו מה לעשות" • אברושמי הורשע ברצח גרינצוויג, פעיל שלום עכשיו, במהלך הפגנה שנערכה ב-1983

יונה אברושמי שרצח את המפגין בהפגנות שמול משרד ראש הממשלה ב-1983 / צילום: צילום מסך חדשות 12
יונה אברושמי שרצח את המפגין בהפגנות שמול משרד ראש הממשלה ב-1983 / צילום: צילום מסך חדשות 12

החלטה נדירה של היועמ"ש והמשטרה: ‏המשטרה הודיעה כי היא תפתח בחקירה פלילית נגד יונה אברושמי, רוצחו של פעיל השמאל אמיל גרינצוויג ז"ל, בעקבות הראיון שנתן לעיתונאי יגאל מוסקו בערוץ 12.

לדברי המשטרה, "החקירה תיפתח נוכח העובדה שבמהלך הראיון ששודר עמו התבטא אברושמי באמירות המעלות חשד לעבירה של הסתה לאלימות". החקירה תועבר ליחידת ההונאה במחוז תל אביב.

נזכיר כי אברושמי הורשע ברצח גרינצוויג, פעיל שלום עכשיו, במהלך הפגנה בעד יישום מסקנות ועדת כהן ופיטורי שר הביטחון דאז, אריאל שרון ז"ל, שנערכה ב-1983. הוא ריצה מאסר של 27 שנה ושוחרר בשחרור מוקדם לאחר שהביע חרטה על מעשיו.

בראיון שנתן ביום שישי לערוץ 12 התייחס אברושמי להפגנות שנערכות מול מעון רה"מ ברחוב בלפור ואמר "את נתניהו אני אוהב יותר משאהבתי את בגין. אני לא הולך היום לבלפור. יש היום בחורים צעירים שילכו לבלפור, והם כבר ידעו מה לעשות".

שר המשפטים אבי ניסנקורן מסר בתגובה: "‏אני מברך על החלטת הפרקליטות לאשר למשטרה לפתוח בחקירה בעקבות התבטאויותיו של יונה אברושמי. אם היו חסרות נורות אזהרה, הדברים המזעזעים של הרוצח המתועב מזכירים לנו שוב כמה עמוק מחלחלת ההסתה. חובתנו לעשות הכל כדי למנוע את הרצח הפוליטי הבא. בדיוק על זה אנחנו נאבקים".