"ציבור העצמאים ועם ישראל כולו לא יסלח למנהיגים שנטשו אותו בעת צרה ומשבר"

נשיא להב, עו"ד רועי כהן, קורא לרה"מ ושר הביטחון, "להפסיק את השיח המפלג שמטרתו לגרור את המדינה למערכת בחירות רביעית בתוך שנה וחצי, כשברקע ועל פי כל התחזיות עד לסוף השנה עתידים לקרוס מאה אלף עסקים, כשרבבות מהם עדיין לא קיבלו כל פיצוי ועוד כמיליון אזרחים יוותרו מובטלים"

רועי כהן, יו"ר להב / צילום: שלומי יוסף
רועי כהן, יו"ר להב / צילום: שלומי יוסף

לאחר שנשיאות המעסיקים והעסקים פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה כי ימנע מבחירות נוספות, כי המעסיקים לא יוכלו לשלם על יום שבתון נוסף, מצטרפת לקריאה גם להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, אשר טוענת כי "בחירות רביעיות משמעותן מוות כלכלי חברתי" וכי "עם ישראל לא יסלח".

במכתב ששיגר נשיא להב, עו"ד רועי כהן, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החלופי ושר הביטחון בני גנץ, קורא להם כהן "להפסיק את השיח המפלג שכל מטרתו לגרור את המדינה למערכת בחירות רביעית בתוך שנה וחצי, כאשר ברקע ועל פי כל התחזיות עד לסוף השנה עתידים לקרוס מאה אלף עסקים, כשרבבות מהם עדיין לא קיבלו כל פיצוי ועוד כמיליון אזרחים יוותרו מובטלים".

לטענת כהן, "פנייה לנתיב של בחירות בפעם הרביעית, בעת זו של משבר, פירושה טירוף מערכות וליקוי מאורות, שלצד המחיר הכלכלי הכבד הגלום בה, תוביל את המדינה לסחרור מסוכן שיגביר עוד יותר את חוסר הוודאות והיעדר היציבות במשק, בכלכלה ובקרב הציבור, ותיצור רגרסיה למצב של קיפאון וסטגנציה בעבודות הממשלה, המחוקק והרגולטור, ואף ככל הנראה להורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל".

כהן מוסיף, כי "נראה כי שנת 2020 תתנהל ללא תקציב מדינה ועבור ציבור העצמאים, המעסיקים ובעלי העסקים הקטנים בחירות רביעיות משמעותן מוות כלכלי חברתי, עליהן העם לא יסלח".

כהן קורא לנתניהו לגנץ "להתעשת", כיוון ש"גורלם של מאות אלפי עצמאים ובעלי עסקים נמצא בידיכם. ממשלת ישראל ה-35 הוקמה כדי לטפל בנו - הציבור המניע את הכלכלה והמשק בישראל, בעיצומו של המשבר הבריאותי - כלכלי הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל בכל ימי חלדה - מתוך לקיחת אחריות קולקטיבית. אני תמה היכן האחריות שהפגנתם עם איחודכם כלפי בעל עסק הקטן שקם בבוקר ועוטה עליו שכפ"ץ ומסכה, בעוד הוא מנסה לקיים את העסק שלו ונאנק תחת הגבלות כבדות משבטו של משרד הבריאות. היכן אותה ודאות כלפיו בעת שההנהגה מתפרקת לנגד עיניו? היכן האופק, העתיד ותחושת האמון?".

לדברי כהן, מדינת ישראל חווה בתקופה זו את משבר האמון הגדול ביותר ששרר אי פעם בין המגזר העסקי לממשלה. "זה הזמן שלכם לתקן אותו ולא ליצור תהום שלא יהיה ניתן לעולם לגשר מעליה. התחושה בקרבנו, ציבור העצמאים ובעלי העסקים, הינה שאין אנו מעניינים אתכם, קברניטי המדינה, כלל. תחושת ניתוק זו, מתחדדת ביתר שאת, נוכח ההתנהלות המשדרת לציבור שאין ערך להסכמים, להבטחות או להצהרות ולמילים ולמרבה הצער - אין ערך לקיום בכבוד של האזרחים במדינה ולפרנסתם של מיליונים התלויה בהחלטותיכם", כותב כהן לנתניהו וגנץ.

עוד כותב כהן לשניים, כי "המגזר העסקי והציבור כולו משוועים כי תגבשו הסכמה על תקציב המדינה לשנת 2020 ולשנת 2021, ועל צעדים אמיתיים ללא משחקי אגו או שיקולים זרים, עד אשר 'יצא עשן לבן מן החדר', תוך שלנגד עיניכם הנכם רואים את משה מהמוסך, את בני מורה הדרך, טלי סוכנת הנסיעות, מוטי נהג ההסעות הפרטיות, תומר התקליטן ואת גלי בעלת המשחקייה - אותם שמות ופרצופים שהממשלה דרשה מהם לסגור את העסק - פשוטו כמשמעו - והם נוהים לעזרה מכם, ובמקום זאת 'זוכים' לטריקת דלת בפרצוף ופנייה לבחירות, שמסמלות עבורם שהם אינם כלל בסדר העדיפויות שלכם".

כהן מסיים את מכתבו בקריאה לראש הממשלה ולשר הביטחון, "לעצור את מחול השדים", "ולהחזיר את המדינה למסלול של ודאות ותקווה". לדבריו, "ציבור העצמאים ועם ישראל כולו לא יסלח למנהיגים שנטשו אותו בעת צרה ומשבר ולא שמו לנגד עיניהם אך ורק את טובת מדינת ישראל ואזרחיה".

להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, הוקמה בשנת 1983 במטרה לייצג, לקדם ולפעול למען מגזר המונה למעלה מחצי מיליון עצמאים ועצמאיות בישראל. בלהב חברים 60 ארגונים עצמאים וארגונים מקצועיים המאגדים תחתיהם למעלה מ-250,000 עצמאים, מעסיקים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים בישראל בקשת רחבה של מקצועות.