משוקולד עד גיימינג: הכירו את הספונסרית החדשה של מכבי ת"א

את פוקס, הספונסרית העיקרית של מכבי ת"א, תחליף חברת הגיימינג הבינלאומית פלייטיקה (Playtika) עם מתן חסות למועדון הכדורסל לחמש שנים • וגם: לילך אשר טופילסקי, לשעבר מנכ"לית בנק דיסקונט והיום דירקטורית בחברת קמהדע מונתה ליו"ר החברה

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב

הבוגרים (יחסית) שבקוראים זוכרים בוודאי את הימים שבהם השם "מכבי תל אביב בכדורסל", נקשר באופן ישיר לחברה ישראלית אחת - נותנסת החסות הראשית שלה, יצרנית הממתקים המיתולוגית עלית (היום, חלק מקבוצת שטראוס). אז, במיוחד עם זכייתה של מכבי באליפות אירופה בשנת 1977, הקשר בין השתיים הלך והתעצם, והאחת הייתה מזוהה עם השנייה. כך למשל, חטיף הוופל "פסק זמן", מונח מעולם הכדורסל, נולד בשנת 1982 כתוצאה מקשר הדוק זה. אלה שזוכרים את התקופה גם בטח זוכרים את טקס חילופי שקיות הממתקים שפתח כל משחק. הקשר המתוק והזה נמשך לא פחות מ-38 שנה, עד שבשנת 2008 הפכה חברת מוצרי החשמל הביתיים אלקטרה לנותנת חסות ראשית למכבי תל אביב, ושבע שנים בלבד אחר כך, בשנת 2015, החליף אותה מותג האופנה פוקס (FOX). עד ימים אלה. כעת נמסר כי חברת הגיימינג הבינלאומית פלייטיקה (Playtika) תעניק חסות ראשית למועדון הכדורסל לחמש שנים. נציין כי עבור מכבי תל אביב מדובר בשדרוג לעומת ההסכם מול פוקס, כאשר הפעם, על פי הערכות, יכולה החסות להגיע לכ-1.5 מיליון דולר לעונה. מכבי תל אביב בכדורסל מורכבת מחמש קבוצות בעלות: דיויד פדרמן, אודי רקנאטי, שמעון מזרחי, איש הנדל"ן האמריקאי בן אשכנזי, והכלכלן ואיש העסקים האמריקאי ריצ'רד דייץ. נציין כי הכניסה של פלייטיקה למועדון היא בבחינת רוח גבית משמעותית, לאור הירידה בהכנסות ממכירת כרטיסים ומנויים שנכפו על המועדון בשל נגיף הקורונה.

חסויות-מכבי-תל-אביב-בכדורסל-ב50-השנים-האחרונות
 חסויות-מכבי-תל-אביב-בכדורסל-ב50-השנים-האחרונות

פלייטיקה הוקמה ב-2010 על ידי היזמים הישראלים רוברט אנטוקול, המשמש עד היום כמנכ"ל, ואורי שחק. שנה לאחר מכן נרכשה על ידי חברת בתי הקזינו האמריקאית סיזר'ס אנטרטיימנט תמורת 130 מיליון דולר. ביולי 2016 רכש את השליטה בפלייטיקה קונסורציום החברות הסיני השולט בה כיום, תמורת סכום של 4.4 מיליארד דולר. את הקבוצה הסינית מובילה חברת המשחקים ג'יאנט (Giant Interactive) ושותפה בה גם קרן Yunfeng Capital של ג'ק מא, יו"ר עליבאבא.

מצנח הזהב:

לילך אשר טופילסקי, לשעבר מנכ"לית בנק דיסקונט והיום דירקטורית בחברת הביופרמצבטיקה קמהדע ושותפה בכירה בקרן פימי בעלת המניות הגדולה בה, מונתה ליו"רית קמהדע. ליאון רקנאטי, היו"ר הנוכחי, יישאר בחברה כדירקטור, וארי שמיס הצטרף ויכהן בתפקיד עד האסיפה הכללית השנתית הבאה של החברה אשר בה יעמוד לבחירת בעלי המניות. 

לילך אשר טופילסקי / צילום איל יצהר
 לילך אשר טופילסקי / צילום איל יצהר

יניב שיראזי מונה למנכ"ל קבוצת הרכבים כלמוביל. הוא יחליף את צביקה פולק שפורש לאחר 17 שנות פעילות. שיראזי שימש בחמש השנים האחרונות כמנכ"ל שטראוס מים ישראל, לאחר כארבע שנים בהן כיהן כסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בחברה.

בבחירות שהתקיימו אתמול לתפקיד יו"ר התאחדות האדריכלים נבחרה דנה וישקין. וישקין תחליף את דוד קנפו, שכיהן קדנציה אחת ונכנס לתפקידו בשנת 2017. אדריכלית דנה וישקין, היא בוגרת החוג לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב ובעלת משרד העוסק בבנייה פרטית ורוויה. וישקין זכתה לפירסום כשהקימה, לפני כשלוש שנים, את פורום "רישוי שפוי" בפייסבוק, ששם לו למטרה לקדם רפורמה ברגולציה של הוצאת היתרי הבנייה.

אזור התעשייה:

הקרב על הבית 

בסוף חודש יוני קיבלה חברת ההייטק האמריקאית לייבפרסון החלטה לוותר על משרדיה בארץ, שהתפרסו על שטח של 6,300 מ"ר, ומוקמו באזור התעשיה ברעננה, ולאפשר לעובדים לעבוד מהבית. דוברי הנהלת החברה טוענים כעת שבעלי הנכס, החברות תדהר, רוגובין ומגדל, פועלות למניעת העזיבה ואף מאיימות לחלט ערבויות בשווי 2.3 מיליון שקלים. כעת יצא המנכ"ל רוב לוקאסיו, בקמפיין שבו הוא קורא לחברות הנמצאות במצב דומה להילחם יחד איתו ב"תופעה".  לדבריו, יש לא מעט בעלי נכסים המפעילים לחץ על שוכרים כדי למנוע מהם לעזוב את הנכסים, חרף מגפת הקורונה. מהייטק פארק רעננה, בבעלות קבוצת תדהר, רוגובין ומגדל חברה לביטוח, נמסר: "לייבפרסון הפרה ביודעין הסכם שכירות מחייב שהוסכם בין הצדדים בתקופת הקורונה. כעת המנכל של החברה מנסה להתנער מההסכם בכסות של מחאה כנגד חברות נדל״ן. זהו ניצול ציני ומופרך של הסיטואציה, זאת במיוחד כאשר מדובר בחברת הייטק מצליחה שהכנסותיה מסתכמות במאות מיליוני דולרים בשנה ונהנית מהמשך צמיחה בהכנסות בתקופת הקורונה. לייב פרסון הפרה את הסכם השכירות בצורה בוטה ובכוונתנו להביא את הנושא לפיתחו של בית המשפט".

ממגדל נמסר בנוסף כי "לא תתן לחברת הייטק זרה ומשגשגת לנסות ולסחוט את כספם של אזרחים ישראלים המושקעים בנכס זה באמצעות הפנסיה שלהם ואת כספי החברות המעורבות. אנו נמצה עימם את הדין ככל שיידרש".

חדשות טובות:

עובדי ועובדות חברת מימון ישיר התגייסו לתרום ערכות חזרה ללימודים וילקוטים עבור ילדי הצהרונים באור יהודה. היוזמה נולדה לאחר שהעובדים פנו למחלקת הרווחה בעירייה, כדי לבדוק כיצד ניתן לסייע לה.