חיים בסרט: קניון שבעת הכוכבים דורש דמי שכירות מהקולנוע, שסגור כבר חצי שנה

חברת בתי הקולנוע רב-חן הודיעה להנהלת שבעת הכוכבים כי תעזוב את המתחם בסוף אוגוסט עם סיום החוזה שלה בשל מחלוקת על דמי השכירות • גורמים המעורים בסכסוך טוענים כי בקניון דרשו כי בית הקולנוע ישלם דמי שכירות על ששת החודשים בהם נסגר בשל הנחיות הממשלה • בחודש שעבר נקלע הקניון לסכסוך עם קבוצת קסטרו

קניון שבעת הכוכבים בחודש שעבר. חיכוכים בין קבוצות אופנה גדולות לקניונים / צילום: כדיה לוי, גלובס
קניון שבעת הכוכבים בחודש שעבר. חיכוכים בין קבוצות אופנה גדולות לקניונים / צילום: כדיה לוי, גלובס

קניון שבעת הכוכבים ממשיך להסתכסך עם השוכרים שלו על רקע מחלוקות בסוגיית דמי השכירות, וכעת קולנוע רב-חן שפועל במתחם הודיע להנהלה כי יסגור את פעילותו במתחם אחרי 20 שנה בסוף החודש הנוכחי.

חודש אחרי התביעה שהגיש הקניון נגד קבוצת האופנה הציבורית קסטרו, ל"גלובס" נודע כי בהנהלת הקניון שבבעלות חברת הכשרת הישוב דורשים מקולנוע רב-חן אשר פועל במתחם לשלם דמי שכירות עבור החודשים הארוכים בהם בתי הקולנוע במדינה היו סגורים בהחלטת הממשלה, וברב-חן הודיעו להנהלת הקניון כי תסגור את בית הקולנוע במתחם.

לפי גורמים המעורים בפרטי הסכסוך, בתאטראות ישראל, הבעלים של קולנוע רב-חן, כבר הודיעו להנהלת שבעת הכוכבים כי בתי הקולנוע ייסגרו ב-1 בספטמבר. לפי אותם גורמים, מדובר ב"התנהלות בריונית של הקניון", אשר לטענתם "דורש דרישה הזויה" לשלם עבור 6 החודשים בהם בתי הקולנוע היו סגורים בהוראת הממשלה, ומסרב להתאים את שכר הדירה בחוזה העתידי למציאות שנכפתה על השוק כולו.

ככל הידוע, קולנוע רב-חן ניהל מגעים מול הנהלת הקניון להורדת גובה דמי השכירות עוד לפני פרוץ מגיפת הקורונה בישראל, שכן החוזה בין הצדדים אמור להסתיים בסוף אוגוסט ובחברה ביקשו לשפר את התנאים המסחריים. מדובר בבית קולנוע אותו מפעילה במתחם רב-חן מזה כשני עשורים. הקולנוע כולל שישה אולמות הקרנה כאמור בשטח של כ-2,000 מ"ר, וכ-1,500 כיסאות ישיבה.

מדוחות החברה של הכשרת היישוב שבשליטת עופר נמרודי המחזיקה בקניונים, עולה כי דמי השכירות הממוצעים למטר בחודש עומדים על כ-287 שקלים. ניתן להעריך שבתי הקולנוע משלמים סכום נמוך מהממוצע, שכן הם שוכר עוגן שחולש על שטח רחב. ניתן להעריך שהתשלום אותו דורשים כעת בשבעת הכוכבים מהקולנוע שעומד סגור כבר חצי שנה נע בין מאות אלפי שקלים למיליונים בודדים.

ענף הקולנוע סובל כבר כחצי שנה מכך שמהשבתת הפעילות שלו במסגרת הנחיות הממשלה למניעת התפשטות וירוס הקורונה בישראל, שנמשכת עד עצם היום הזה. בענף כבר הפנימו שגם עם החזרה לפעילות בעתיד, יוטלו על בתי הקולנוע מגבלות שימנעו תפוסה מלאה באולמות, וכי בשל כך ההכנסות של בתי הקולנוע ייחתכו בצורה משמעותית.

זה לא הסכסוך היחיד אליו נקלע קניון שבעת הכוכבים מול שוכריו סביב סוגיית דמי השכירות בצל משבר הקורונה. בחודש שעבר דיווחנו כי קניון שבעת הכוכבים תובע את קבוצת האופנה הציבורית קסטרו בטענה כי סירבה לפתוח את חנות שלה מאז תום ההגבלות של משבר הקורונה בתחילת חודש מאי. על הרקע הזה, קניון שבעת הכוכבים מבקש פסק דין לפינוי החנות של קסטרו. לטענת הקניון, יתרת התשלומים של קסטרו בגין דמי שכירות, דמי ניהול וחשמל בגין החודשים אפריל עד יולי עמדה על קרוב לחצי מיליון שקל.

אבל זה לא כאב הראש היחידי עמו מתמודדים בשבעת הכוכבים בחודש האחרון. הקניון חטף מכה קשה עם ההחלטה לסגור חנויות בשבתות במהלך יולי ותחילת אוגוסט בשל החלטת הממשלה כשהמכירות בשבת מהוות 30%-40% מהמחזור של הקניון. המגבלה הוסרה לראשונה בסוף השבוע שעבר.

מרב-חן לא נמסרה תגובה.

מקניון שבעת הכוכבים נמסר בתגובה: "בקניון שבעת הכוכבים יש מעל ל-150 שוכרים שונים, הנהלת הקניון מקיימת באופן קבע פגישות אישיות עם כל הדיירים כדי למצוא את הדרך הנכונה בעבור כל אחד מהם לצלוח תקופה מאתגרת זו.

"בכוונת הקניון עוד טרם משבר הקורונה הייתה שלא לחדש את ההסכם עם בתי הקולנוע וכך גם נמסר להם בישיבות שנערכו בין הצדדים. קניון שבעת הכוכבים שומר על תמהיל עדכני וחדשני ומתכנן לעשות שימוש מיטבי בשטח לטובת זאת".