רמי לוי ברבעון השני: שחיקה בהכנסות, הרווח הנקי צמח ב-12%

הכנסות הקבוצה ירדו ב-1.5% ל-1.5 מיליארד שקל • הרווח הנקי הסתכם ב-36 מיליון שקל • מכירות רשת המזון של רמי לוי ירדו ב-2.5% ברבעון השני

על אף ההסתערות של הציבור בישראל על רשתות המזון, דוחות קבוצת רמי לוי מציגים ירידה של 1.5% בהכנסות ברבעון השני של 2020, לסך 1.5 מיליארד שקל. הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם בכ-36 מיליון שקל, גידול של כ-12% אל מול הרבעון המקביל ב-2019. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של 28 מיליון שקל.

דוחות רמי לוי מאחדים גם את תוצאות פעילות החברה בשוק התקשורת הסלולרית, קופיקס, גוד פארם, מועדון האשראי של הרשת ופעילויות אחרות. הדוחות מציגים ברבעון הראשון שיפור ברווח הגולמי של הקבוצה ב-8.3% לסך של 377 מיליון שקל.

הירידה במכירות של הקבוצה באה לידי ביטוי במכירות למ"ר, שירדו ב-3.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ובכך שהמכירות בסניפים הזהים ירדו ב-4.6% (כשמדובר בחנויות שפעלו לפני אפריל 2019).

ואולם, לצד הירידה במכירות, החברה הצליחה להציג שיפור בשיעור הרווח הגולמי מהמכירות שעמד על 24.76%, לעומת 22.52% ברבעון המקביל אשתקד. זאת לפי החברה, הודות ל"שיפור בתנאי הסחר, שיפור לוגיסטי הודות למרכז הלוגיסטי החדש, הרווחיות הגולמית של החברות הבנות הגבוהה מהרווחיות הגולמית של החברה וכן הודות לפעילות במותג הפרטי". בהקשר זה, מסר היום לוי בהודעה לתקשורת כי השיפור הזה התבצע "תוך שאנו נמנעים מניצול משבר הקורונה לצורך העלאת מחירים".

הרווח התפעולי של רשת המזון ירד ב-9.2%

במגזר הקמעונאות מסכמת רמי לוי את הרבעון השני של 2020 עם שחיקה של 2.5% במכירות המגזר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אשר הסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל. בשורת הרווח הנקי רמי לוי מציגה שיפור במגזר הקמעונאות, עם גידול של כ-2% לסך של 34.4 מיליון שקל.

רשת המזון שנושאת את שם בעליה רשמה ברבעון השני של 2020 שיפור ברווח הגולמי של מגזר הקמעונאות ב-4.2% לסך של 330 מיליון שקל. הרווח התפעולי של הרשת במגזר הקמעונאות ירד ב-9.2%, לסך של 50.4 מיליון שקל.

בסיכום המחצית הראשונה של 2020, קבוצת קמעונאות המזון רשמה צמיחה של כ-7% והכנסות של 3.2 מיליארד שקל, כשבשורה התחתונה מציגה הקבוצה גידול של כ-10% לסך של 65 מיליון שקל.

קבוצת המזון הציבורית בניהולו של רמי לוי נסחרת לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל. בתחום הדיסקאונט - רמי לוי  מפעילה כיום 52 סניפים (כולל 3 סניפים בזכיינות) והיא מצהירה כי בכוונתה לפתוח 3 סניפים נוספים עד סוף השנה בקריית גת, אור עקיבא ובחדרה.

בתחום העירוני - סופר קופיקס התרחבה ל-35 סניפים וממשיכה להסב סניפים לפורמט "רמי לוי בשכונה". עד היום הוסבו 11 סניפים, וקופיקס הצהירה כי בכוונתה להסב 12 סניפים נוספים.

בנוסף, בשנה האחרונה נפתחו 12 סניפי פארם באמצעות רשת גוד פארם, כך שהרשת הכפילה את עצמה ומונה היום 24 סניפים. בהקשר זה מסר היום לוי כי בכוונת הרשת "להמשיך להאיץ את היקף הפעילות בתחום הפארם עם פתיחת עשרות סניפים חדשים של רשת גוד-פארם במהלך השנים הקרובות".

אם עד לאחרונה הנוכחות המקוונת של הרשת הייתה מצומצמת יחסית, והיוותה כ-5% בלבד ממחזור המכירות שלה, הרי שהיום היא מעדכנת כי על רקע משבר הקורונה היא ביצעה התאמות שיאפשרו לתת מענה לביקוש הגובר של הלקוחות לרכישות מקוונות, כאשר "תוך מספר שבועות בלבד שיעור המכירות של הרשת באונליין עלה מ-5% ל-10%".