גנץ בביקורת קשה על ראש הממשלה: "לא תקין שלא עודכנו בנירמול היחסים"

לדברי שר הביטחון: "בחיים שלי לא הדלפתי בכל תפקידי. הדלפות זה משחק של אחרים. ואני לא מתעסק בקרדיטים. אם אפשר לקדם הסכם שלום עבור מדינת ישראל ואני צריך לבלוע טיפת רוק, לא אכפת לי, אבל אני לא רוצה שהביטחון ייפגע"

שר הביטחון בני גנץ מותח ביקורת קשה שלא עודכן על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כפי שנטען ע"י נתניהו מחשש להדלפות. במסיבת עתונאים במשרדו בת"א אמר גנץ: "זה לא תקין שלא עודכנו. בחיים שלי לא הדלפתי בכל תפקידי. הדלפות זה משחק של אחרים, מי שהדליף בעבר היו אחרים, גם של עניינים ביטחוניים. ואני לא מתעסק בקרדיטים. אם אפשר לקדם הסכם שלום עבור מדינת ישראל ואני צריך לבלוע טיפת רוק, לא אכפת לי, אבל אני לא רוצה שהביטחון ייפגע".

בהתייחסות לסוגיית מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות אמר גנץ כי ההסכם עם איחוד האמירויות הוא התפתחות איזורית חשובה במיוחד למדינת ישראל אך זו נשענת על הקפדה ללא פשרה על עליונותה הביטחונית באיזור. "אני מכיר את כל ההסכמים וההבנות עם ארה"ב מקרוב מאוד בתפקידי השונים ובין השאר כנספח הצבאי בוושינגטון. לדבריו סוגיית היתרון הייחודי של ישראל היא דבר שמוכר לי לאורך שירותי הצבאי כנספח הגנה, כסגן רמטכ"ל וכרמטכ"ל. שאף אחד לא יספר לי סיפורים מה אפשר ומה אי אפשר - אסור לקחת סיכונים ביטחוניים".

"צריך לקדם את ההסכם הזה, אני אשוחח עם שר הביטחון של האמירויות", הוסיף. "נוודא שהאינטרסים הביטחוניים שלנו נשמרים. צריך לעשות הסכם שלום תוך גילוי אחריות ביטחונית. מטוס אף-35 הוא החזק ביותר בעולם, לא טוב שהוא מסתובב במקומות אחרים. צריך לוודא שהאינטרסים שלנו מתקיימים באופן קונקרטי, לרדת לסעיפים ולוודא שנותנים פתרון ביטחוני לכל אתגר. כל עוד אני שר הביטחון, לא יזוז פה דבר ללא תיאום וחשיבה ביטחונית".