קניון TLV | בלעדי

מוטי בן משה מאיים לפנות מיידית את קפה גרג וביגה מקניון TLV

בקניון דורשים מהרשת ומהזכיינים הפועלים בשטחו: "להשיב לאלתר ולכל המאוחר עד מחר את מפתחות המושכר למרשתנו במשרדי הקניון" • בקניון טוענים כי השוכרת והזכיין אינם משלמים את מלוא התשלומים החלים עליהם כסדרם מאז יולי 2019

מוטי בן משה, בעל השליטה בדור אלון / צילום: אלון רון
מוטי בן משה, בעל השליטה בדור אלון / צילום: אלון רון

קניון TLV יוצא למלחמה בשוכרי האוכל שפועלים במתחם. ל"גלובס" נודע שהקניון, שנמצא בבעלות רבוע כחול נדל"ן שבשליטת מוטי בן משה, שלח הודעה על ביטול הסכם השכירות ודרישה לפינוי המושכר לעסקי אוכל הפועלים במקום, ביניהם רשת קבוצת ההסעדה גרג ורשת הבת ביגה, שבבעלות יאיר מלכה.

בקניון דורשים מהרשת ומהזכיינים הפועלים בשטחו: "להשיב לאלתר ולכל המאוחר עד יום חמישי ה-20 באוגוסט את מפתחות המושכר למרשתנו במשרדי הקניון". בקניון טוענים כי "היה ולא תפנו את המושכר במועד תהיה זכאית מרשתנו לתשלום דמי נזק בגובה של 150% מדמי השכירות בגין תקופת האיחור בפינוי".

קבוצת גרג מפעילה במתחם שני עסקי הסעדה: ביגה בקומת הרחוב של קניון TLV, וקפה גרג פועל בקומה התחתונה של הקניון. מכתבים בנוסחים דומים נשלחו לשני העסקים הללו. הזכיין של ביגה מסר ל"גלובס" כי הסניף של הרשת פתוח נכון לשעה זו. 

"מפרים את הסכם השכירות בהפרות יסודיות"

במכתב שנשלח אתמול לרשת גרג על ידי באי כוחו של הקניון והגיע לידי "גלובס" נטען כי "מזה מספר חודשים שהשוכרת והזכיין מפרים את הסכם השכירות בהפרות יסודיות". בקניון טוענים כי השוכרת והזכיין אינם משלמים את מלוא התשלומים החלים עליהם כסדרם מאז יולי 2019. עוד נטען כי במרץ האחרון בוטלו באופן חד צדדי ההוראות לחיוב חשבון שנמסרו לקניון לשם גביית דמי השכירות והניהול, וכי השוכרת והזכיין אינם מעמידים את הביטחונות במסגרת הסכם השכירות. כמו כן נטען כי השוכרת והזכיין משתמשים במחסן בקניון מבלי לשלם על כך.

לפני כחודש וחצי, טוענים באי כוחם של הקניון, השוכרת הודיעה לבעלי הקניונים  כי "לאור משבר הקורונה והמגבלות שהוטלו בגינו, לא תוכל השוכרת להמשיך ולהפעיל את המושכר". עוד נטען, כי בהודעה צוין כי במקרים מסויימים תבחן השוכרת הפעלה חלקית שאותה התנתה בתשלום דמי שכירות כאחוז מהפדיון בלבד.

עוד עולה, כי גרג שוכרת חנות במקום חנות מאז 2017 ושכירותה הוארכה בחודש מרץ האחרון בשלוש שנים נוספות, בתמורה לדמי שכירות יסודיים של 60.5 אלף לחודש בגין החנות, ו-1,400 שקל בגין חדר האשפה. בנוסף, על פי החוזה של גרג, היא נדרשת לשלם לקניון את ההפרש בין דמי השכירות בגין החנות לבין דמי השכירות כאחוז מפדיון. עבור תקופת השכירות הנוספת דמי השכירות של גרג אמורים להתייקר ב-7.5%.

המאבק מול גרג מצטרף לכיפופי ידיים נוספים מול בעלי חנויות הפועלות במתחם, ביניהם קסטרו ורנואר. חנויות רבות נותרו סגורות גם אחרי החזרה לשגרה בתום סגר הקורונה, בעוד שעסקים אחרים פינו את חנויותיהם במתחם.

את תגובת גרג לא ניתן היה להשיג. מקניון TLV טרם נמסרה תגובה.