צמיחה לנובולוג בזכות פעילות שירותי הרפואה בתקופת הקורונה

מאשררת תחזיות ל-ebitda של 100 מיליון שקל ב-2021 • מתכננת לרכוש פעילויות נוספות בארץ ובחו"ל

עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג / צילום: סיון פרג'
עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג / צילום: סיון פרג'

חברת נובולוג פרסמה היום את הדוחות שלה לרבעון השני של 2020, בהם כבר ניתן לראות את ההשפעה של מגיפת הקורונה (Covid-19) על פעילותה. נובולוג נחשבת ל"נהנית" מן הקורונה, בעיקר בזכות השפעתה של המגיפה על תחומי אשפוז הבית והבריאות הדיגיטלית בהם היא עוסקת. במקביל, פעילותה העיקרית בתחום הלוגיסטיקה של התרופות צמחה על רקע עליה חד פעמית בהצטיידות לתרופות עם תחילת המשבר וכן בשל כניסתה לשיווק של מוצרים לחולי קורונה אשר בדרך כלל אינם משווקים על ידה. בדו"ח נכתב כי ברבעונים הבאים היא ממשיכה לצפות להשפעה חיובית של משבר הקורונה על הכנסותיה של החטיבה המרכזית.

בעקבות התוצאות עלתה היום מניית החברה ב-3.6% למחיר המשקף לחברה שווי של 1.34 מיליון שקל.

הכנסות החברה ברבעון השני צמחו ב-7% לכ-267 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי היה 10.7% מההכנסות לעומת 9.7% ברבעון המקביל. הרווח הנקי היה 9.11 מיליון שקל, לעומת 2.84 מיליון שקל בתקופה המקבילה, בעיקר בזכות הרווחיות הגולמית המשופרת והוצאות מימון נמוכות יותר.

בשישה החודשים הראשונים של השנה, ההכנסות צמחו ב-11% לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד, לכ-569 מיליון שקל. הרווח הגולמי עמד על כ-10.5% מההכנסות, לעומת 9.5% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי היה 31 מיליון שקל, לעומת 21 מיליון במחצית המקבילה, והרווח הנקי - 22.5 מיליון שקל לעומת 8.2 מיליון במחצית המקבילה, בין היתר בהשפעת הוצאות מימון.

תוצאות אלה עומדות בתחזיות של החברה לרבעון, ותומכות בתחזיות שלה להגיע להכנסות של 100 מיליון שקל ב-2021, עם רווח תפעולי של 64 מיליון שקל מהפעילות בישראל. (כרגע הפעילות בישראל היא פעילותה העיקרית, אבל ייתכן שאמירה זו מרמזת על כוונה לשינוי בכיוון זה בהמשך).

תחום הלוגיסטיקה, העיקרי של החברה כאמור, צמח ברבעון צמיחה מתונה שלך 1.7%. תחום שירותי הבריאות, שכולל את תחום הרפואה מרחוק, צמח ב-72% להכנסות כוללות של 31 מיליון שקל ברבעון, וכבר מתחיל להוות חלק לא זניח בהכנסות. תחום הדיגיטל של החברה עדיין קטן, אך גם הוא צומח במהירות, 75% ברבעון השני, ל-2.9 מיליון שקל.

מן החברה נמסר כי ההכנסות בתחום שירותי הבריאות צמחו הן בשל הכנסת שירותים חדשים לחולים כרוניים בבית והן בשל איחוד של חברת טרגט קר החל מהרבעון השני. כמו כן נרשמו הכנסות מהסכם חד פעמי למכירה ציוד מיגון לממש k ת מדינת יוטה בארה"ב, וממכירת 500 מכונות הנשמה למשרד הביטחון, פרוייקט שנמשך ברבעון השלישי של 2020 ועשוי להימשך גם לרבעון הרביעי.

בחטיבת הדיטגיל, צמחו הכנסות פורטל אינפומד העוסקת במידע רפואי וניהול מוניטין רופאים, ומאיחוד של חברת אודורו לניהול תורים ומרפאות. כמו כן החלה החברה לשווק מערכת המאפשרת רפואה מרחוק. חלק מפעילות הדיגיטל דווקא נפגעה כתוצאה מהקורונה, אולם האיחוד של אדורו פיצה על כך, בהכנסות וברווח התפעול h .

כל החטיבות רווחיות תפעולית. בחטיבת הלוגיסטיקה חלה ירידה ברווחיות התפעולית, אך עליה חדה ברווחיות התפעולית בחטיבת שירותי הבריאות פיצתה על כך. למרות ההבדל המשמעותי בהכנסות, הרווחיות התפעולית של חטיבת הדיגיטל לא הייתה רחוקה מזו של חטיבת הלוגיסטיקה (7.2 מיליון שקל לעומת 11.2 מיליון), בשל מתח הרווחים העדיף בתחום זה.

בקופת החברה 184 מיליון שקל לעומת 185 מיליון בסוף המחצית השניה של 2019. החברה מסרה כי קיים קושי בניתוח ימי אשראי של לקוחות, המלאי והספקים, אך להערכת החברה משמעות הדבר נמוכה, משום שברוב המקרים הספקיות הן חברות תרופות ואין צורך להעביר תשלום לספק עד שהלקוח משלם. לגבי לקוחות פרטיים, רובם מבוטחים בביטוח אשראי.

במצגת החברה נאמר כי מנוע הצמיחה הם השוק הביתי, המשך צמיחה בבריאות דיגיטלית וטלה רפואה, צמיחה בפעילות מול קופות החולים ובתי החולים, פיתוח כתבי שירות חדשים מול חברות הביטוח, פעילות הפצה ולוגיסטיקה בתחום הקנאביס הרפואי, רכישות בישראל ורכישות בחו"ל.

מדיניות החברה היא לחלק כ-70% מהרווח כדיבידנד. ועבור הרבעון הנוכחי תחלק 12 מיליון שקל.