ללא הזינוק מהיום: קיבוץ יזרעאל מכר מניות מיטרוניקס בכ-150 מ' ש'

העסקה הובלה על ידי רוסאריו קפיטל ולפי מחיר הבסיס של המניה הבוקר • בעל השליטה במיטרוניקס מימש את הרווחים מתחילת שנה והחמיץ זינוק של כמעט 10% במניה היום

מפעל מיטרוניקס בקיבוץ יזרעאל. צופה עלייה בהכנסות ב־2019 / צילום: מצגת החברה
מפעל מיטרוניקס בקיבוץ יזרעאל. צופה עלייה בהכנסות ב־2019 / צילום: מצגת החברה

הזינוק במניית מיטרוניקס  מתחילת השנה ועוד קודם לעליות החדות היום בעקבות הדוחות החזקים שהציגה לרבעון השני ב-2020, הביא את בעלת השליטה בחברת הפיתוח והשיווק של רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות שחייה לממש חלק מהאפסייד ולמכור מניות בכ-150 מיליון שקל.

קיבוץ יזרעאל, שהחזיק הבוקר ב-59.8% ממניות החברה, מכר למוסדיים, דרך רוסאריו קפיטל, את המניות לפי שער הבסיס הבוקר, שעמד על 45.58 שקל למניה. 

היום נסחרה המניה של מיטרוניקס בעליות בשיעור חד של 9.6%, ברקע הדוחות החזקים. העלייה החדה הזו תיזקף לטובת המוסדיים שרכשו את המניות האמורות מקיבוץ יזרעאל, שימשיך להחזיק ברוב מניות החברה הציבורית. אגב, המוסדיים שרכשו את המניות גם ייהנו מחלקן של המניות הנרכשות בדיבידנד עליו הכריזה היום החברה ושיחולק בקרוב.

לפי ההערכה בשוק, פרטי העסקה נסגרו כבר אתמול מבלי שהגורמים המעורבים צפו את תגובת המניה בעקבות הדוחות. עם זאת, כאמור, מבחינת קיבוץ יזרעאל מדובר במימוש רווח משום שנכון לאתמול טיפסה המניה ב-59% מתחילת השנה.

הרווח הנקי זינק ב-27.6%

היום דיווחה מיטרוניקס על צמיחה של 22.6% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל, לרמה של כ-378 מיליון שקל כאשר ההכנסות במחצית הראשונה של 2020 הסתכמו בכ-692 מיליון שקל, צמיחה של 17.5% לעומת התקופה המקבילה. בשורה התחתונה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון ב-72.6 מיליון שקל, עלייה של 27.6% לעומת הרבעון המקביל. מתחילת השנה הסתכם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ב-134 מיליון שקל, לעומת 111 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019.

בחברה הסבירו כי "כתוצאה ממשבר הקורונה, רבים מבעלי הבריכות בכל השווקים נשארו בבית והקדישו את המשאבים והזמן שלהם למרחב הביתי. היקף השימוש בבריכות והצורך בתחזוקה שלהן עלו ברבעון השני". לצד הדוחות הטובים הודיעה היום מיטרוניקס על חלוקת דיבידנד בהיקף כולל של 55 מיליון שקל, שהמועד הקובע לזכאות לו יהיה ה-6 בספטמבר.