הרבעון החלומי של מיטרוניקס: מה עומד מאחורי הזינוק של 170% במניית יצרנית הרובוטים לבריכה

הכנסות יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה צמחו ברבעון השני בכ-23% לכ-378 מיליון שקל, והרווח הנקי גדל בכ-28% • תחלק דיבידנד בסך 55 מיליון שקל

"כתוצאה ממשבר הקורונה, רבים מבעלי הבריכות בכל השווקים נשארו בבית והקדישו את המשאבים והזמן שלהם למרחב הביתי. היקף השימוש בבריכות והצורך בתחזוקה שלהן עלו ברבעון השני". כך מסבירים בחברת מיטרוניקס , העוסקת בייצור ושיווק של רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות שחייה, את הדוחות הכספיים החיוביים שפורסמו לסיכום הרבעון השני של השנה.

במקביל הודיעה החברה שבשליטת קיבוץ יזרעאל על חלוקת דיבידנד בהיקף נאה של 55 מיליון שקל.

מניית מיטרוניקס נסחרת כעת בעלייה של 8% בעקבות הדוחות. שווי השוק של החברה הוא כ-4.9 מיליארד שקל, אחרי עלייה של 170% במחיר המניה משיא משבר הקורנה בשווקים בחודש מרץ האחרון.

מיטרוניקס דיווחה ברבעון השני על צמיחה של 22.6% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל, לרמה של כ-378 מיליון שקל. ההכנסות במחצית הראשונה של 2020 הסתכמו בכ-692 מיליון שקל, צמיחה של 17.5% לעומת התקופה המקבילה. בחברה מציינים כאמור, שהרבעון אופיין בביקוש מוגבר לרובוטים לבריכות פרטיות, וכן מציינים קצב צמיחה מואץ במכירות אונליין.

בתחום מוצרי הניקוי לבריכות פרטיות נרשמה צמיחה רבעונית של 32% במכירות לרמה של 336 מיליון שקל. מנגד, בשני תחומי הפעילות האחרים של החברה נרשמה ירידה בהכנסות: המנקים לבריכות ציבוריות נמכרו ב-16.9 מיליון שקל ברבעון, ירידה של 33.2% המוסברת בהשפעות משבר הקורונה וסגירה של ענף המלונאות והספא; ומוצרי הבטיחות והמוצרים הנלווים נמכרו ב-24.5 מיליון שקל, ירידה של 12.4%, בעיקר בשל ירידה במכירות המוצר המופנה לשוק הציבורי.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון נותר ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל, 42.8%, והרווח התפעולי עלה ב-31.8% ל-98.6 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון ב-72.6 מיליון שקל, עלייה של 27.6% לעומת הרבעון המקביל. מתחילת השנה הסתכם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ב-134 מיליון שקל, לעומת 111 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) צמח במחצית הראשונה ב-20.6% לכ-196 מיליון שקל.

תוצאות-הרבעון-של-מיטרוניקס-במיליוני-שקלים
 תוצאות-הרבעון-של-מיטרוניקס-במיליוני-שקלים

שינויי שערי מטבע, ובעיקר הירידה בשער האירו מול השקל, פגעו בתוצאות החברה והפחיתו ברבעון השני 11 מיליון שקל מהמכירות ו-6.9 מיליון שקל מהרווח התפעולי, ובמחצית הפגיעה הייתה של 28.5 מיליון שקל במכירות ושל 19.8 מיליון שקל ברווח התפעולי.

בדוחות נכתב כי ההיערכות המוקדמת של החברה להתמודדות עם מגפת הקורונה, מזג האוויר הטוב יחסית בארה"ב ובאירופה במהלך החודשים אפריל-יוני, וכן תנאי השוק שפעלו לטובת החברה הביאו לכך ש"למשבר לא הייתה השפעה לרעה על השגת היעדים העסקיים לרבעון השני". אולם הם מוסיפים כי הם נערכים למשמעויות האפשריות של השפעת המשבר על הלקוחות בחו"ל ברבעונים הבאים.

מנכ"ל מיטרוניקס, אייל טריבר, מסר עם פרסום הדוחות: "אנחנו מסכמים מחצית שנה ורבעון שני עם צמיחה דו-ספרתית מרשימה במיוחד בכל הטריטוריות, וזאת למרות אתגרי השוק, חוסר הוודאות וההגבלות שהוטלו על השווקים בתחילת משבר הקורונה, השוק הציבורי שחווה ירידה משמעותית, ובנוסף, ההשפעה השלילית של שערי החליפין.

"הרבעון השני אופיין בביקוש מוגבר לרובוטים לבריכות פרטיות בכל הטריטוריות. משבר הקורונה גרם לרבים מבעלי הבריכות להישאר בבית, השימוש בבריכות גבר והצורך בתחזוקה שלהן עלה בצורה משמעותית. בנוסף, ההערכה היא שהיקף ההשקעות במרחב הביתי עלה. כל אלה יחד עם מזג אוויר טוב ויציב תרמו רבות לרמת הביקושים".

טריבר הוסיף, כי "החברה ממשיכה לפעול בנחישות על מנת למצות את הפוטנציאל בכל השווקים ובפרט בשוק האמריקאי שבו צמחנו ב-48% במונחי דולר ברבעון. צמיחה זו נשענת על שיתופי פעולה מצוינים עם חברות מובילות בטריטוריה, ועל היכולות שבנינו בערוץ האונליין המסייעים לנו בכלל ובארה״ב בפרט.

"על אף ההישגים האלה אנחנו ממשיכים לקיים רמת מודעות גבוהה לסיכונים והסיכויים האפשריים ונערכים למשמעויות האפשריות של השפעת המשבר על לקוחותינו. אנו מצפים שמזג האוויר החם באירופה ובארה״ב לתוך הרבעון השלישי יוביל להתארכות העונה באירופה ובארה״ב, שתאפשר המשך ביקושים".