שטה ללונדון? לאחר רבעון משופר בצים בוחנים הנפקת מניות בחו"ל

השווי שלפיו הנפקה שכזו תתאפשר עשוי לעמוד על כ-750 מיליון דולר

אלי גליקמן, מנכ"ל צים / צילום: סיון פרג'
אלי גליקמן, מנכ"ל צים / צילום: סיון פרג'

חברת הספנות צים בוחנת אפשרות של הנפקת מניות ראשונית (IPO) ציבורית באחת מבורסות חו"ל, בעיקר בלונדון, או לחלופין ניו יורק. זאת בהמשך לעדכון בנושא שהציגה בדוחותיה הכספיים מהימים האחרונים, שלפיו נבחנות אפשרויות של הנפקה ציבורית, או גיוס הון פרטי.

המהלכים הנבחנים לאפשרות ההנפקה נעשים ככל הידוע על רקע התוצאות הכספיות המשופרות שהציגה צים בשבוע שעבר, בניסיון לחזק את הונה, ולצורך כך שכרה את שירותיהם של הבנקים הזרים בנק אוף אמריקה, סיטי ומורגן סטנלי. על פי פרסומים, השווי שלפיו הנפקה שכזו תתאפשר עשוי לעמוד על כ-750 מיליון דולר ואולי אף יותר.

צים, המנוהלת ע"י אלי גליקמן (מנכ"ל) ואהרון פוגל (יו"ר) מוחזקת ע"י חברת קנון של עידן עופר (כ-30% מהמניות) וכן ע"י הבנקים. אג"ח של החברה נסחרות בפלטפורמת רצף מוסדיים.

בדוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה שפורסמו בשבוע שעבר הציגה צים שחיקה של כ-5% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-795 מיליון דולר, אולם לצד זאת צמצמה את הוצאות התפעול שלה ושיפרה את הרווח התפעולי, כך שבשורה התחתונה הרווח הנקי שלה הרבעוני קפץ פי 5, ל-24 מיליון דולר.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה הכנסותיה של צים נותרו ללא שינוי מהותי, ברמה של 1.6 מיליארד דולר, והיא הציגה רווח נקי של כ-10 מיליון דולר, לעומת הפסד של יותר מ-21 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2019.

צים ביצעה בעבר כמה הסדרים ודחיות חוב ענקיים, הראשון היה ב-2009, אז היא פרסה מחדש חוב בהיקף של כ-7 מיליארד דולר, ובשנת 2014 ביצעה החברה תספורת של כ-50% לחוב פיננסי של כ-3.4 מיליארד דולר, מתוכו כ-1.4 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח בת"א.