מדענים מהונג קונג תיעדו מקרה ראשון של הדבקה חוזרת בקורונה

על פי המדענים מדובר במקרה של פציינט צעיר ובריא, שבפעם הראשונה פיתח כמה סימפטומים קלים ובפעם השנייה לא פיתח סימפטומים בכלל • הדיווח על ההדבקה החוזרת מעלה חשש מכיוון שהוא אומר שישנה אפשרות שהחסינות לוירוס הקורונה לאנשים שחלו בו תקפה רק למספר חודשים

הקורונה בהונג קונג / צילום: Kin Cheung, AP
הקורונה בהונג קונג / צילום: Kin Cheung, AP

חולה שחלה בקורונה לפני ארבעה חודשים נדבק בנגיף שוב פעם, כך על פי מדענים מהונג קונג. מדובר במקרה הראשון המדווח של מישהו שמודבק מחשד בנגיף. עד כה, מקרים של הדבקה חוזרת שדווחו בעבר לא עברו בדיקות מקיפות כמו המקרה בהונג קונג. 

על פי המדענים מדובר במקרה של פציינט צעיר ובריא, שבפעם הראשונה פיתח כמה סימפטומים קלים ובפעם השנייה לא פיתח סימפטומים בכלל. הדיווח על ההדבקה החוזרת מעלה חשש מכיוון שהוא אומר שישנה אפשרות שהחסינות לוירוס הקורונה לאנשים שחלו בו תקפה רק למספר חודשים, ולכך יש השפעות נרחבות בנוגע לחיסון. 

המדענים מצאו אצלו  שני "זנים" של הוירוס: סיני ואירופאי, כאשר מדובר בעצם באותו וירוס עם וריאציות מינימליות שמאפשרות להבדיל ביניהם. 

עם זאת, יש כמה נקודות שצריכות להילקח בחשבון: יכול להיות שאחת הבדיקות שלו "נדבק"ה בטעות מזיהום מבדיקה אחרת, יכול להיות שהאיש נדבק פעמיים אך זה לא מוכיח שכולם נדבקים פעמיים, ושבינתיים מחקרים דווקא מראים אופטימיות זהירה בנוגע לכמות הנוגדנים הנשארת בגוף לאחר כמה חודשים