פרופ' ברבש: "במקום פרופ' גמזו הייתי מתפטר שלוש פעמים"

פרופ' גבי ברבש, שהיה במו"מ למינויו לפרוייקטור הקורונה, תומך בעזיבה של הפרוייקטור שמונה - פרופ' רוני גמזו - אם כזו תתרחש • הסיבה? "פוליטיקה המקשה את ניהול המשבר"

גבי ברבש / צילום: תמר מצפי
גבי ברבש / צילום: תמר מצפי

רק לפני כחודשיים ניהל פרופ' גבי ברבש מו"מ מול שר הבריאות וראש הממשלה למינויו לפרוייקטור הקורונה, אך הבוקר (ב'), אומר ברבש: "במקום גמזו הייתי מתפטר 3 פעמים. פעם אחת על 17 אלף האברכים והתלמידים שהגיעו מחו"ל, פעם שניה על אומן ופעם שלישית על פתיחת שנת הלימודים בערים אדומות", זאת על רקע "פוליטיקה המקשה את ניהול המשבר". ברבש עצמו ויתר על תפקיד הפרוייקטור כאשר הפוליטיקאים סירבו להקצות לו סמכויות ברורות, וכעת הוא מותח ביקורת קשה על ההתנהלות הפוליטית ועל ההחלטות שהתקבלו אתמול בקבינט הקורונה.

ברבש התייחס בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ב"כאן רשת ב'" לפתיחת שנת הלימודים מחר (ג'), ואמר כי אילו הדברים היו תלויים בו, לא היה פותח כלל את שנת הלימודים אלא בערים ירוקות בלבד, כאשר אתמול החליטו הפוליטיקאים להחריג לחלוטין את מערכת החינוך מהמודל, למרות בקשתו של גמזו: "אין מדינה נורמלית בעולם שהיייתה מעזה להפעיל את מערכת החינוך מול קצב הדבקה של 2,000 איש ביום. הפשרה הכי רחוקה שהייתי הולך אליה זה פתיחה בערים ירוקות". 

עוד הוסיף ברבש כי "תוכנית הרמזור לא תפתור לנו את כל הבעיות. אנחנו משלים את עצמנו. רק שליש מהתחלואה מרוכזת בערים אדומות. היה צריך להשקיע את הזמן הזה כדי להכין היטב את הסגר, ולתכנן באופן ברור איך יוצאים ונכנסים אליו". ברבש, עם זאת, מדגיש כי לא היה ממליץ על צעדי סגר מידיים, אלא בהכנה לקראת סגר, והפנמה של האפשרות כריאלית ושרירה, בכפוף לעומסים בבתי החולים (כאשר יגיע מצב המאושפזים במצב קשה ל-600-700 בני אדם, בעוד כשלושה שבועות, לקראת החגים).