פתאל מסכמת את המחצית עם הפסד של 666 מיליון שקל בצל הקורונה; התאוששות בפעילות באוגוסט

ברבעון השני של השנה פתאל רשמה הפסד של 359 מיליון שקל • פתאל צופה כי הרבעונים הבאים עד סוף השנה ישקפו ירידה מהותית בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2019

דוד פתאל / צילום: איל יצהר
דוד פתאל / צילום: איל יצהר

חברת המלונות פתאל החזקות, שבשליטת דוד פתאל, מסכמת את הרבעון השני של השנה עם ירידה מהותית מאד בהכנסות בהיקף של 1.39 מיליארד שקל, וירידה של חצי מיליארד שקל ב-EBITDA בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וזאת בצל השבתה של חלק ניכר מהמלונות בשל הגבלות הממשל בישראל ובאירופה בצל התפשטות נגיף קורונה. 

נכון ל-31 במרץ, 160 מתוך 182 מלונות החברה הפעילים באותו מועד נסגרו בשל מגבלות תנועה והתכנסות או צווי סגירה למלונות שהוטלו באירופה ובישראל על ידי הממשלות בשל התפשטות נגיף הקורונה. בסוף המחצית הראשונה של השנה, 86 מתוך 183 מלונות היו פתוחים, ונכון להיום התמונה משתפרת כאשר 157 מהם פתוחים. 

אבל מוקדם בכדי לשמוח על הקיץ החם. פתאל מציינת בדוחותיה כי בשל ההיתכנות להתפרצות חוזרת של גלי ההדבקה באיזורי הפעילות של החברה, ההנהלה מעריכה כי הכנסותיה של הקבוצה ברבעונים שנותרו ב-2020 ירדו מהותית מאד ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

כבר ברבעון הראשון החברה נקטה במספר מהלכים לצמצום ההוצאות, בהן סגירת מלונות שבהם התפוסה נמוכה, הוצאת עובדים לחל"ת, התייעלות וצמצום עובדים לצד איחוד תפקידים, גם במטה החברה. בנוסף תגמול בעל השליטה דוד פתאל הופחת, ואף הכנסת שותפים לחלק ממלונותיה באירופה. 

הוצאות הנהלה וכלליות ירדו מ-123.1 מיליון שקל ברבעון השני של 2019 ל-39.6 מיליון שקל ברבעון השני של 2020. ההפסד התפעולי לפני פחת והפחתות והוצאות אחרות הסתכם ב-60.7 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, לעומת רווח של 522 מיליון שקל ברבעון השני של 2019.

בשורה התחתונה, פתאל רשמה הפסד צורם של 359 מיליון שקל ברבעון השני לעומת רווח של 62 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בסיכום המחצית הראשונה החברה רשמה הפסד של 666.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 25 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019.

התפלגות אחוזי תפוסה רשתיים על פני חודשים
 התפלגות אחוזי תפוסה רשתיים על פני חודשים

"רואים התאוששות יפה בצבר ההזמנות בכל 19 המדינות בהן אנו פועלים"

נכון לתאריך פרסום המאזן בקופת החברה מזומנים, שווי מזומנים וניירות ערך בהיקף של כ-786 מיליון שקל. היקף המזומנים צפוי לגדול בכ-680 מיליון שקל נוספים בעקבות גיוס אג"ח, הלוואות בערבות מדינה שאושרו בחלק מהמדינות בהן פועלת החברה ומכירת מלון לאונרדו ברלין. בחודשיים האחרונים הבנקים בארץ ובאירופה אישרו לחברה הלוואות בערבות מדינה בהיקף של כ-300 מיליון שקל. לאחר תאריך המאזן, השלימה פתאל גיוס אג"ח והנפקת מניות בהיקף כולל של 349 מיליון שקל.

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה מסר: "אנו רואים התאוששות יפה בצבר ההזמנות בכל 19 המדינות בהן אנו פועלים ומאמינים כי פתאל היא חברה חזקה ויש לה האיתנות הפיננסית לצלוח את משבר הקורונה. הכנסות החברה בחודשים יולי אוגוסט מעידים על תחילתה של שגרה ועל חזרת לקוחות החברה לנפוש בישראל ובאירופה. איש אינו מופתע מההשפעה המהותית של נגיף הקורונה על דוחות החברה ברבעון השני של השנה, היות וידוע לכל שנאלצנו להפסיק את פעילות מלונות הרשת בארץ ובחו"ל".