נתניהו: החלטות לא מתקבלות על ידי פקידים

כך אמר ראש הממשלה בהתייחסו להתפטרות ראש אגף התקציבים • באשר למצב הפוליטי עם כחול לבן אמר נתניהו: "צריך לעבוד בהרמוניה בממשלה - מבחינתי הבחירות צריכות להיות בשנת 2024"

בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול
בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול

ראש הממשלה נתניהו דיבר הערב בהצהרה מיוחדת לכבוד המשלחת הישראלית שיצאה לאיחוד האמירויות וסיפר על התרגשותו הרבה: "כשראיתי את מטוס אל על טס מעל סעודיה ונוחת באבו דאבי באור יום, ואז כשראיתי את הדגלים מונפים - התרגשתי וחשתי גאווה אדירה".

לדבריו, ראש המל"ל מאיר בן שבת הזמין את המשלחת של איחוד האמירויות לישראל. הוא אמר עוד כי "יש הרבה דברים שאני עדיין לא יכול לספר. אני מאמין שהם ייצאו במהלך הזמן. את קצה הקרחון אפשר לראות".

במהלך דבריו, נשאל נתניהו על התפטרות ראש אגף התקציבים, שאול מרידור ואמר כי פקידים בישראל אינם מקבלים את ההחלטות. נתניהו אף נתן דוגמא: "אנחנו יכולים להרחיב את החוב ולחלק לאזרחים - הפקידים התנגדו לזה, אבל אנחנו אלה שמחליטים". באשר למצב הפוליטי עם כחול לבן אמר נתניהו: "צריך לעבוד בהרמוניה בממשלה - מבחינתי הבחירות צריכות להיות בשנת 2024".

נתניהו התייחס גם לסוגיית עסקת מכירת מטוסי ה-F35 ואמר "זה לא היה חלק מהעסקה, גם האמריקנים הודו בזה. העמדה שלנו לא השתנתה. אני יכול להגיד שבביקור הזה היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב חזר ואמר שארה"ב מחוייבת באופן אבסולוטי ומוחלט לשמירה על היתרון האיכותי של ישראל".

במקביל באבו דאבי, החלו דיוני קבוצות העבודה. מ"מ מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ מרכז את הנושאים הכלכליים ומנכ"לי ונציגי משרדי הממשלה השונים מקיימים כעת את דיוני המשלחת הישראלית לאבו-דאבי במגוון רחב של תחומים.

הדיונים מתקיימים בקבוצות עבודה שכוללים נציגים ישראלים, אמירתים ואמריקנים בנושאים הבאים: דיפלומטיה, פיננסים, תעופה ואשרות כניסה, בריאות, תרבות ותיירות, חלל ומדע והשקעות, חדשנות ומסחר. מטרת קבוצות העבודה היא יצירת קשר אישי ומקצועי בין הגורמים המקצועיים בשני הצדדים והזנקת תהליכי העבודה. בתום הליך הדיונים בקבוצות העבודה יתכנסו הגורמים המקצועיים מכלל הקבוצות לסיכום הדיונים והצגת תוצרי העבודה במליאת הסיכום.