פייסבוק משנה מדיניות: חסמה פוליטיקאי ממפלגת השלטון בהודו בגלל תכני שנאה

פייסבוק נתונה ללחצים ברחבי העולם לפעול נגד תכני שנאה על גפי הפלטפורמה שלה • ההחלטה על מחיקת הפוליטיקאי ממפלגת השלטון נחשבת לפניית פרסה במדיניות החברה כלפי תכנים של פוליטיקאיים • הודו היא השוק הגדול ביותר של פייסבוק מבחינת מספר משתמשים

חסימה מפייסבוק / אילוסטרציה: שאטרסטוק
חסימה מפייסבוק / אילוסטרציה: שאטרסטוק

פייסבוק חסמה פוליטיקאי ממפלגת השלטון בהודו בגלל תכני שנאה, על רקע סערה פוליטית גוברת סביב הטיפול שלה בתכנים קיצוניים באתר. מחיקת הפוליטיקאי, טי. ראג'ה סינג, היא פניית פרסה במדיניות החברה, והיא נחשבת לרגישה מבחינה פוליטית בהודו, השוק הגדול ביותר של פייסבוק במונחי מספר משתמשים.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח בחודש שעבר שראשת יחידת המדיניות הציבורית של החברה בהודו, אנקהי דאס, התנגדה למחיקת סינג לפי איסורי "יחיד מסוכן" של פייסבוק. בתכתובת עם אנשי החברה, היא אמרה שעונש על הפרות מדיניות של פוליטיקאים ממפלגת השלטון של ראש הממשל נרנדרה מודי עלולה לפגוע באינטרס העסקי של פייסבוק במדינה.

פייסבוק נתונה ללחצים ברחבי העולם לפעול נגד תכני שנאה לכאורה.

חמחוקקים הודים ממפלגת הקונגרס שבאופוזיציה קראו לפני כן לשימוע בפרלמנט כדי לבדוק אם פייסבוק כופפה את החוקים שלה כדי להעדיף את המפלגה ההינדית הלאומנית BJP.

טען שצריך להרוג את בני הרוהינגה

בפוסטים בפייסבוק ובהוצעות פומביות, סינג אמר שמוסלמים בני רוהינגה צריכים להיירות, כינה את המוסלמים בוגדים ואיים להרוס מסגדים. יש לו מאות אלפי עוקבים בפייסבוק ואינסטגרם.

לפחות חמישה פרופילים של פייסבוק שמוקדשים לסינג, שהיו להם בעבר יותר מ-300,00 עוקבים, הראו היום (ה') הודעה שאמרה: "התוכן הזה לא זמין כעת". גם קבוצות פייסבוק שתומכות בו נעלמו. הפרופיל שלו באינסטגרם הציג את ההודעה: "מצטערים, הדף הזה לא זמין. הקישור אולי נפל או שהדף הוסר".

"אסרנו על סינג להופיע בפייסבוק בגלל הפרת המדיניות שלנו שאוסרת על אלו שמקדמים או עוסקים באלימות ושנאה להיות בעלי נוכחות בפלטפורמה שלנו", מסר דובר פייסבוק לעיתון אחרי שחשבונו של סינג נעלם. "התהליך של בדיקת מפירים בפוטנציה הוא מקיף, והוא הוביל אותנו להחלטה הזו".

טען שמדובר בפריצה לחשבון שלו

דאס לא הגיבה מיד לבקשת תגובה של ה"ג'ורנל". דובר של פייסבוק אישר לפני כן שהיא העלתה חששות מהאפקט הפוליטי של הגדרת סינג כ"יחיד מסוכן", אך הוסיף שהתנגדותה לא היתה הסיבה היחידה לכך שסינג נשאר בפייסבוק עד כה.

סינג טען בעבר שכמה מההצהרות הפרובוקטיביות ביותר שלו בפייסבוק היו תוצאה של פריצה לחשבונו. הוא לא היה זמין לתגובה היום.