היום אין ישיבת ממשלה, ועדת שרים לחקיקה בוטלה, הממשלה תתכנס ביום שלישי

משבר הקורונה מחריף, אבל כחול לבן והליכוד ממשיכים לריב: גם היום לא תתכנס ישיבת ממשלה שנדחתה בינתיים ליום שלישי • ישיבה של ועדת השרים לחקיקה בוטלה לאחר שהמפלגות לא הגיעו להסכמות על חוקים שהיו אמורים לעלות בה, להתמודדות עם משבר הקורונה

בנימין נתניהו ובני גנץ / צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו ובני גנץ / צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

ישיבת הממשלה הקבועה לימי א׳, לא תתכנס גם היום (א'). תחת זאת, הממשלה תיפגש ביום שלישי, 8 בספטמבר בשעה 14:00 כדי לדון באישור תוכנית פעולה לפי חוק יסוד: משק המדינה.

באמצע חודש אוגוסט עבר בכנסת שינוי המועד האחרון של חוק התקציב, כך שניתן להעבירו עד 23 בדצמבר. באותו החוק נקבע כי התקציב ההמשכי של 2019 (שיושם על שנת 2020), יגדל ב-11 מיליארד שקל, בכפוף לאישורי ממשלה. ככל הידוע, אין בשלב זה תחילת עבודה על תקציב 2020, אותו התקציב שחייב על פי חוק לעבור עד ל 23 בדצמבר, כאשר הוא בתוקף לשבוע בלבד.

מנגד, בשלב זה, אמורה הממשלה כבר לעבוד על תקציב 2021 וגם הליך זה טרם החל.

במקביל, לא תתקיים מחר גם ישיבת ועדה השרים לחקיקה, וזאת כיוון שהליכוד וכחול לבן לא הצליחו להסכים על הצעות החוק שיועלו על סדר היום של הוועדה. הוועדה הזו, בראשות שר המשפטים אבי ניסנקורן הייתה אמורה לדון בשתי הצעות חוק הקשורות למשבר הקורונה, אך לכחול לבן ולליכוד יש זכות וטו על כל דבר המועלה להצבעה בוועדה, ומאחר ולא הצליחו להגיע להסכמות, התבטלה ישיבת הממשלה.

אחת מאותן הצעות חוק הייתה של השרה מרב כהן. הצעת החוק נועדה להתמודד עם עושק קשישים - תופעה שהתגברה במהלך משבר הקורונה. בליכוד פסלו הצעה זו, וטענו שאין להצעת החוק קשר לנושאי קורונה. בתגובה לכך , הודיעו מכחול לבן שלא יאפשרו להעלות את "חוק ההתייעלות הכלכלית", של שר האוצר כ"ץ, חוק המסדיר תשלומי חובה בין קופות החולים לבתי החולים.