עסק ביום | פיצ'ר

"משתדלים לחייך ולחשוב על דרכים יצירתיות לשיווק עצמי"

נאור צוברי, 34, מוזיקאי ואמן ילדים • "לספטמבר יש לי מופע אחד ולאוקטובר אין לי כלום" • "גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

נאור צוברי, מוזיקאי ואמן ילדים / צילום: ימית חג'בי
נאור צוברי, מוזיקאי ואמן ילדים / צילום: ימית חג'בי

נאור צוברי (34) הוא מוזיקאי (קלידן, מתופף ואמן ביטבוקס), סופר, רקדן, מופיע (גם בהרכב של להקת שקטק זה שבע שנים), מנחה סדנאות ומגדיר את עצמו "אמן ילדים". חלק ניכר מהפעילות שלו, שמתבטא גם בספר שהוציא, "כלי הנגינה המיוחד ביותר בעולם", מוקדש לתיפוף גוף, "ואת זה אי אפשר להעביר בזום", הוא אומר.

לו"ז ההופעות שלו שתוכנן לפורים, לסוף שנת הלימודים ולקיץ נמחק. "לספטמבר יש לי מופע אחד ולאוקטובר אין לי כלום. לוהקתי לפרסומת שתצטלם בשבוע הבא, אז זה גם משהו". המציאות כפתה עליו להיות בבית, אבל הוא אופטימי ולא נח לרגע.

"ביומיום, אני עוסק בכל מה שקשור למופעים אמנותיים ולבמה. אלה מופעים במוסדות שונים, בקייטנות, באירועי חברה וגם כ'מחמם' לאמנים כמו קובי אפללו או שלומי שבת - בתיפוף על חביות. ככל הנראה יש לי הפרעת קצב וריקוד (שמשתלבת עם דיפלומה מקצועית במוזיקה).

כרגע, כל ההופעות עם הלהקה ובהצגה שהוא משתתף בה בוטלו, וכך גם הקייטנות. "המזל שלי הוא שאני עובד עם מחלקות רווחה בחינוך מיוחד בקבוצות קטנות של 5-6 ילדים עם תסמונות שונות, שצריך לדעת איך לעבוד איתם. הפעילות הזאת נשארה. מעבר לזה אני עצמאי בכול, והמעט שנשאר בלו"ז לא הצליח לחפות על מה שבוטל. מה עושים? משתדלים לחייך ולחשוב על דרכים יצירתיות לשיווק עצמי".

"הוצאתי 18 סרטונים כדי ללמד ילדים איך לתופף על הגוף, וממש היום אני מוציא דיסק שירים. בקורונה העליתי ליוטיוב שני שירים שלי. אני מנצל את הזמן, אחרת הייתי משתגע בבית או כותב פוסטים ומתלונן על החיים. לא שלא כתבתי, אבל אני מתמקד בעשייה למה שיתרום לי. השקעתי ברשתות החברות, בטיק טוק ובאינסטגרם כדי להגיע לעוד קהלים, הגעתי לתוכנית 'הצינור' בעקבות סרטונים שלי, כתבתי הרצאה לבני נוער על הגשמה עצמית ואיך לעסוק בדברים שאוהבים במטרה להגיע לקהלים חדשים".

כשאין לו עבודה, הוא יוצא לתופף ברחוב, "בשביל הכיף וכדי לחלק כרטיסי ביקור", הוא אומר. "הופעתי בין הרצליה, שבה אני גר, לתל אביב והייתי גם באשדוד, כדי להיחשף לאווירה אחרת. הכנתי שעת סיפור שהיא כמו הצגה שתוכל לרוץ במתנ"סים.

"אפשר להגיד שעברתי את תקופת הקורונה סביר, וגם התנדבתי בין השאר להרגשה הטובה. מתוך סך המענקים, קיבלתי 15 אלף שקל לארבעה חודשים, שזה מכסה את שכר הדירה בגדול.

"אני עובד במשהו שאני אוהב. זה נשמע מוזר, אבל אני ממש רוצה לקום ביום ראשון בבוקר ולצאת לעבוד". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il