איגוד המסעדנים: "גם סגר לתקופה קצרה יביא לסגירה של 2,000 עסקים נוספים"

לקראת ההחלטה הצפויה על הטלת סגר נוסף, המסעדנים מודיעים מדובר במכת מוות לענף • מנכ"ל איגוד המסעדות שי ברמן: "המשמעות בגין סגר היא הפסד של 500 מיליון שקל לחודש"

מיצג המצבות בכיכר רבין בת"א במחאה על עסקים שנסגרים / צילום: שלומי יוסף, גלובס
מיצג המצבות בכיכר רבין בת"א במחאה על עסקים שנסגרים / צילום: שלומי יוסף, גלובס

המסעדנים מאיימים כי לא יצייתו לסגר נוסף וטוענים כי מדובר בהפסד ענפי של כחצי מיליארד שקל לחודש. כך מצהיר מנכ"ל איגוד המסעדות שי ברמן לאחר פגישה שקיים בשעות האחרונות עם שר האוצר ישראל כ"ץ לקראת ההחלטה הצפויה על סגר החל משבוע הבא.

ברמן מתנגד לאפשרות של סגר, כמו גם לחלופות שהציע משרד האוצר שכוללות מגבלות נוספות על המסעדות ללא סגר מלא. לדבריו, "אין הבדל בין סגר להחמרה נוספת במגבלות התפוסה. המשמעות בגין סגר היא הפסד של 500 מיליון שקל לחודש". הוא מוסיף ואומר: "אנחנו מדממים כבר חצי שנה. סגר, ולו לתקופה קצרה, יביא לסגירה של 2,000 עסקים נוספים ופיטוריהם או הוצאה לחל"ת של 25 אלף עובדים". הוא מוסיף וטוען כי "הסיבה היחידה לסגר, היא חוסר יכולתה של המדינה לפקח על ההגבלות, אין לזה סיבה אפדימיולוגית. לאור כשלים רבים בתוכניות הפיצויים השונות, קיים ספק רב אם המסעדנים יצייתו להגבלות נוספות שיושתו עלינו".

גם עמותת "מסעדנים חזקים ביחד" מסרה הערב כי "המסעדנים חייבים לשמור על הפרנסה שלהם, על הלחם שלהם ולא יסכימו לסגור את עסקיהם", והוסיפה וטענה כי: "אם פני הממשלה לסגר, היא חייבת להזרים פיצויים למסעדנים בעלי העסקים והעצמאיים לפני תחילת המהלך ולהציג מתווה ליציאה ממנו. אנו מזהירים כי במידה ולא תעשה כן, היא תתקל בהתנגדות עזה ובאי ציות מהשטח של מסעדנים ועצמאים שילחמו על חייהם".

בצל המגבלות שהוטלו עם התפשטות וירוס הקורונה, המסעדות בישראל נסגרו למשך למעלה מחודשיים החל מאמצע חודש מרץ, ועד לקראת סוף חודש מאי. מאז הן שבו לפעול תחת מגבלות של מספר הסועדים ברחבה החיצונית והפנימית של המסעדה. על פי הערכת איגוד המסעדות, הכנסות המסעדות והברים בחודשים יולי ואוגוסט ירדו בשיעור של 40% לעומת החודשים המקבילים אשתקד.