לא רק המסעדנים: גם בענף הכושר מאיימים להפר את הסגר

פורום ענף הכושר בישראל הודיע היום כי ללא שיתוף פעולה מהממשלה, חדרי הכושר צפויים להישאר פתוחים במקרה של סגר • "מאז פרוץ הקורונה ענף הכושר חטף מכה אנושה"

אלפים בהפגנת העצמאים בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אלפים בהפגנת העצמאים בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

אחרי המסעדנים, גם בפורום ענף הכושר בישראל מאיימים כי ללא שיתוף פעולה מהממשלה הם יפרו את הסגר הצפוי החל מהשבוע הבא, ויתעלמו מהנחיות הממשלה להשבתת הפעילות בניסיון לצמצם את התפשטות וירוס הקורונה בישראל.

בהודעה שמסר היום (ו') הפורום, המייצג את ענף הכושר וכולל מאות עסקים בתחום, נכתב כי "מאחר ולא נוכל לשרוד סגר נוסף ללא שיתוף פעולה מצד הממשלה, לא נשבית שוב את פעילותנו ואנו נמשיך לפעול בדומה לאחינו המסעדנים".

הדרישה של הפורום מהממשלה היא "להיפגש עמם, להבין את הבעיה של הענף ולתת מתווה נכון שיעזור לאנשים לעבור את התקופה, וגם לאחר מכן עם תוכנית רמזור".

בפורום מדגישים כי "מאז פרוץ הקורונה ענף הכושר חטף מכה אנושה, כשהסגרים המקומיים והארציים מביאים איתם צונאמי של ביטולי מנויים. ענף הכושר חיוני לבריאות הציבור ואינו בגדר מותרות. עד היום גורמי הממשל לא מתייחסים לכך בכובד הראש הראוי, מה שבא לידי ביטוי גם בגיבוש מתווה מענקים שאינו מסייע לעסקים שלנו".

המסעדנים הצהירו אתמול כי הם אינם מוכנים לסגר ולמגבלות נוספות על הענף ללא התחייבות מראש לפיצויים. כך, בעמותת 'מסעדנים חזקים ביחד' מסרו אתמול "אם פני הממשלה לסגר, היא חייבת להזרים פיצויים למסעדנים בעלי העסקים והעצמאיים לפני תחילת המהלך ולהציג מתווה ליציאה ממנו. אנו מזהירים כי במידה ולא תעשה כן, היא תתקל בהתנגדות עזה ובאי ציות מהשטח של מסעדנים ועצמאים שילחמו על חייהם".