"עבודה מהבית היא פריבילגיה של חברות מבוססות"

חברת הסייבר Proofpoint תשכור ארבע קומות במגדל המשולש בעזריאלי • מנכ"ל החברה בישראל, דורון אלגריסי: "חברה בצמיחה צריכה לחדש כל הזמן, וקשה להמציא כשאנשים לא יושבים אחד ליד השני"

דורון אלגריסי / צילום: אורן אוסדון
דורון אלגריסי / צילום: אורן אוסדון

המעבר לעבודה מהבית בעקבות הקורונה עשה טוב להרבה מאוד חברות, אשר גילו שמעז יצא דווקא מתוק. במשרדים שנסגרו או הוגבלה התנועה בהם, ירדו הוצאות התחזוקה, בעוד שבמקרים רבים תפוקת העובדים עלתה.

אלא שלא כולם שותפים לחוויה. חברת אבטחת הגנת הסייבר האמריקאית Proofpoint הודיעה כי חתמה עם קבוצת עזריאלי על חוזה שכירות לארבע קומות במגדל המשולש, בשטח של כ-6,000 מ"ר. העסקה נחתמה לחמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות. בחברה לא מסרו מה גובה דמי השכירות.

בשיחה עם "גלובס" סיפר מנכ"ל פרופוינט ישראל דורון אלגריסי, כי כיום יושבת החברה בשלושה אתרים בתל אביב ובהרצליה, ששטחם הכולל כ-2,500 מ"ר. עוד סיפר כי המעבר צפוי באמצע 2021.

פרופ-פוינט, המתמחה באבטחת ענן, בידוד רשתות אינטרנט, אבטחת אפס אמון (הצפנה שמאפשרת להוכיח שאתה יודע משהו בלי להסגיר את המידע) ומניעת דליפת נתונים, מחזיקה בישראל מרכז פיתוח המעסיק כ-200 עובדים ומבוסס על שלוש רכישות שביצעה בישראל מאז 2016: חברת אבטחת הענן פיירליירס (FireLayers), שאותה ייסד במשותף וניהל אלגריסי עד שנרכשה תמורת 55 מיליון דולר; את ObserveIT הישראלית-אמריקאית, תמורת 225 מיליון דולר; ואת מטא-נטוורקס (MetaNetworks), ב-120 מיליון דולר.

"הקורונה עשתה טוב לתעשיית הסייבר"

שטח המשרדים שנשכרו עתה בעזריאלי יכול להכיל כפול ממספר העובדים כיום, ולדברי אלגריסי, הוא אמור להתאים לתוכניות ההתרחבות של החברה בישראל בטווח הארוך. אלגריסי ציין כי גידול זה צפוי באמצעות גדילה אורגנית בכוח האדם, אך ציין גם כי "תהיה גדילה בכל מיני תצורות בעתיד", כלומר באמצעות מיזוגים ורכישות.

"הקורונה עשתה טוב לכל תעשיית הגנת הסייבר כי הרבה עובדים נמצאים בבית וברור שהם הרבה יותר חשופים. התוקפים שמתמחים בהתקפות ממוקדות על אנשים, מצליחים לתקוף יותר בקלות אנשים שעובדים מהבית שפעם היו מחוברים דרך הרשתות הארגוניות המוגנות והיום עובדים מהחדר של הבן שמחובר דרך נטוויז'ן", הסביר אלגריסי בשיחה עם "גלובס".

אלגריסי מדגיש את חשיבות המיקום של משרדי החברה במערך השיקולים של מועמדים: "קרו מקרים שבהם אנשים באו לריאיון והשאלה הראשונה שלהם הייתה איפה המשרדים נמצאים. לפעמים זה מרכיב חשוב יותר מאשר מה החברה עושה".

ענקיות הטכנולוגיה הודיעו כי יעברו לעבודה מהבית באופן חלקי או מלא. אצלכם העולם לא השתנה?
"היום אנחנו במצב של עבודה מהבית, ורק ממש מעטים מגיעים למשרדים. ההבדל בינינו לבין פייסבוק הוא שהחברה שלנו נמצאת בצמיחה. בחברה בצמיחה, שצריכה להמציא ולחדש כל הזמן, קשה להמציא כשאנשים לא יושבים אחד ליד השני. כשבכל פעם שיש שאלה צריך לעלות על זום או לטלפון, הפרודוקטיביות דווקא יורדת. זה לדעתי ההבדל בין החברות הגדולות, שהולכות למודל עבודה מהבית בטווח הארוך, לעומת חברות בצמיחה שכעדיין מאמינות במודל של עבודה מהמשרדים".

אתם עוברים לשטח גדול מאוד בנדל"ן מאוד יקר. האם נכון להניח שאם עשיתם את המעבר בתקופה כזו של אי ודאות, אפשר להסיק שקיבלתם מחיר ממש טוב?
"אני לא יכול לחשוף פרטים מהמשא ומתן או תוצאותיו, אני רק יכול לספר שהתחלנו את המו"מ במרץ וחתמנו לפני כמה ימים, אז תסיק מזה מה שאתה רוצה. אני כן יכול להגיד שזו השקעה מהותית של חברה גלובלית בישראל.

"זה אכן נדל"ן יקר - הטיימס סקוור של ההייטק בתוך תל אביב, בפריים לוקיישן, והסיבה שעברנו לשם היא למשוך אנשים טובים מתל אביב ומחוץ לה. זה בניין שנמצא על הרכבת. האתר הישראלי הפך להיות אתר הפיתוח השני בגודלו בעולם של פרופוינט אחרי סאניווייל בקליפורניה, וחשוב לנו להשיג את העובדים היותר טובים".

אם חותמים חוזה לחמש שנים, יותר הגיוני שחברה גלובלית תרצה לסגור על מחיר שמשקף את המצב?
"בשלב צמיחה החברה מסתכלת על איפה היא מאיישת את העובדים, ופחות עסוקה בראייה קצרת טווח מה יקרה עם הקורונה. כמובן שאם יוסיפו להיות מגבלות לא נחזיר את כל העובדים. אי אפשר לנהל חברה של כמה מאות עובדים ולהסתכל על השאלה כן יהיה חיסון או לא יהיה חיסון".

תשע קומות פנויות להשכרה

במגדל המשולש 46 קומות. שטחה של כל קומה עומד על 1,450 מ"ר. בין הדיירים בבניין המשולש ניתן לציין את SAP, כלל תעשיות, דלויט, פירמת הייעוץ BCG ועוד.
ב-20 השנה האחרונות שכרה חברת בזק 17 קומות, בשטח של 25 אלף מ"ר במגדל המשולש, והיא עתידה לפנות אותם בסוף השנה, ולעבור למתחם עזריאלי בחולון. חברת שבבי הבינה המלאכותית "הבאנה לאבס" שנרכשה על ידי אינטל, שכרה לאחרונה ארבע קומות מתוכן. כעת שוכרת פרופוינט עוד ארבע קומות מהשטח שמפנה בזק. שאר הקומות שמפנה בזק עדיין מוצעות להשכרה.

בהודעת עזריאלי נמסר כי בכוונתה לנצל את עזיבת בזק לשיפוץ המגדל המשולש, ושהיא מתחילה בשיפוץ של כל קומת הקרקע במרכז עזריאלי. במסגרת השיפוץ תיאסר תנועת כלי רכב והוא יהפוך למדרחוב שישמש לבילוי והסעדה.   

Proofpoint

חברת אבטחת מידע אמריקאית המתמחה בהגנה על אנשים ● נוסדה ב-2002 והיא מעסיקה למעלה מ-3,500 עובדים ברחבי העולם ● מציעה קו מוצרים בתחום אבטחת המייל הארגוני ואבטחת המידע הארגוני ● נסחרת בנאסד"ק בשווי שוק של כ-6 מיליארד דולר ● רכשה למעלה 18 חברות עד כה, שלוש מהן ישראליות