עסק ביום | פיצ'ר

"כבר חזרנו לרמה יפה של שירותים, אבל מה נעשה בסגר הקרוב?"

ד"ר אמירה פז וד"ר רון בן-יצחק, בעלי החברה בשיבה בריאה, המספקת שירותים לבתיהם של אנשים מבוגרים • "גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

ד"ר אמירה פז וד"ר רון בן-יצחק, בעלי החברה בשיבה בריאה / צילום: תמונה פרטית
ד"ר אמירה פז וד"ר רון בן-יצחק, בעלי החברה בשיבה בריאה / צילום: תמונה פרטית

ד"ר אמירה פז היא מומחית לגרונטולוגיה פיננסית, ולמעשה הראשונה בישראל בעלת תואר דוקטור בתחום של היבטים פיננסיים והתנהלות נכונה בזיקנה. לפני שמונה שנים וחצי, היא הקימה יחד עם בן זוגה, ד"ר רון בן-יצחק, מומחה לגריאטריה, את "בשיבה בריאה". לדבריה, הם הקימו את החברה "מתוך הבנה שיש להנגיש שירותים איכותיים לבתים של זקנים - מרפואה ועד העשרה, ליווי רגשי ורוחני וכיו"ב". כיום, החברה מעסיקה  15 עובדים בשכר וכ-70-80 קבלני משנה - פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, אחיות ועוד. עד חודש מרץ, מעידה פז, העסק היה בצמיחה מתמדת. "במרץ החלו ביטולים. סף החרדה היה כל כך גבוה בשל השיח בתקשורת, עד שמטופלים ביקשו שאף אחד לא יחצה את סף ביתם".

זה לא אבסורד? זה השלב שבו הכי נדרשת תמיכה.
"נכון, אבל התפתחה חרדה קיומית. למשך כחודשיים, 90%-80% מהעסק שלנו הושבת. ניסינו לעבור לטיפול מקוון, אבל זה לא אותו דבר, מה גם שהאוריינות הדיגיטלית בעייתית בגיל הזה. אבסורד נוסף הוא שהוצאנו שמונה עובדים לחל"ת, וכשהייתה התאוששות במאי, לא יכולנו מיד להחזיר אותם כי לא ידענו מה יהיה בעוד שבועיים-שלושה.

"זה גם המצב עכשיו - כבר חזרנו לרמה יפה של שירותים, אבל מה נעשה בסגר הקרוב? אולי תהיה פחות חרדה, כי אנשים יבינו שלהיסגר בבית בגילים האלה זה להידרדר, ויש לנו הרבה מטופלים מדורדרים קוגניטיבית בגלל הסגר הקודם, וקשה לראות את זה. כרגע אנחנו אפילו חווים עומס בביקוש, אבל העתיד לא ברור.

"במקום לתת לעסקים חיוניים כמונו עידוד - כך שנוכל לגייס עוד עובדים ולעזור - אנחנו  נמצאים באי-ודאות, שמונעת את הקפיצה הנדרשת. יש לנו היום עובדת משמעותית אחת בחל"ת, ואני צריכה לפחות שלוש כמותה.

"כשכירים בעלי שליטה בחברה שנפגעה ביותר מ-40% קיבלנו סיוע בפעימות, אבל זה סכום שלא פיצה אפילו על רבע ממה שנדרש, בטח לא למשפחה עם שלושה ילדים. אני כל כך רוצה לעזור - כבר עבדנו ללא שכר ותמורה ואנחנו בקשר טלפוני ישיר עם המטופלים. עצוב שלא מעודדים אותנו". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il