קרדיאקסנס מקבוצת מרחביה חתמה על הסכם הפצה בדובאי

ההסכם הוא בהיקף של 8 מיליון דולר להפצה באמירויות של שעוני האבחון הקרדיולוגיים של החברה

השעון של קרדיאקסנס / צילום: קרדיאקסנס
השעון של קרדיאקסנס / צילום: קרדיאקסנס

חברת קרדיאקסנס מקבוצת מרחביה הבורסאית הודיעה על חתימת הסכם בהיקף של 8 מיליון דולר מינימום למשך ארבע שנים, במסגרתו יופצו שעוני המעקב הקרדיולוגיים של החברה באיחוד האמירויות. מכירות המוצר יחלו בתחילת 2021. הסכם זה הוא אחד מבין מספר הסכמי הפצה עליהם חתמה החברה בחודשים האחרונים, אשר יגיעו במידה ויתממשו לסך מינימום של 70 מיליון דולר בשנים הקרובות. לפני שבוע חתמה על הסכם הפצה בשוויץ, שהצטרף אל ההסכמים שלה בתורכיה, ספרד, הודו, אוסטרליה, דרום אמריקה ודרום אפריקה.

בעקבות ההודעה עלתה מניית מרחביה , המחזיקה 5.7% בחברה, והיא נסחרת לפי שווי של 43 מיליון שקל, לאחר עליה של 128% במחיר המניה בשנה האחרונה.

אלדד שמש, מנכ"ל קרדיאקסנס / צילום: קרדיאקסנס
 אלדד שמש, מנכ"ל קרדיאקסנס / צילום: קרדיאקסנס

קארדיאקסנס פיתחה שעון-יד רפואי לזיהוי וניטור מרחוק של מחלות חום כלליות, הפרעות קצב לב ומחלות כרוניות. קרדיאקסנס תמכור את השעון יחד עם שירות לבקרה וניתוח הנתונים מן השעון בענן של החברה ומתן התראות למערכות הבריאות הרלוונטיות.

"ההסכם החדש פותח את הדלת בפני טכנולוגיה ישראלית חדשנית ומוגנת פטנטים, לשווקים שעד כה נמנעו משימוש בטכנולוגיה בשל מקורה הישראלי", אמר אייל קופיט, מנהל המסחרי, קארדיאקסנס. "מניסויים שערכנו עלה כי יעילותו של המוצר באבחון מגוון בעיות לבביות ונשימתיות מגיעה לרמת דיוק של 99%.

"אנחנו מאמינים כי שיתוף פעולה זה, בין חברה ישראלית בתחום הרפואה הדיגיטלית עם חברת הפצה מאיחוד האמירויות, יתרום לחיזוק הקשר הגיאופוליטי בין ישראל למדינות האזור, ויוביל בהמשך ליצירת שיתופי פעולה עם מדינות נוספות במפרץ הפרסי".

מרחביה היא חברת אחזקות בביומד בשליטת ליאון גולדשטיין ורני ליפשיץ. לאחרונה רשמה אקזיט בחברת הבריאות הדיגיטלית RMDY, והיא מחזיקה אחזקות מיעוט גם בחברת בדיקות הסרטן CDC, האפליקציה להפחתת כאב BrainTrain, חברת אורה אייר העוסקת בתחום איכות האוויר ועוד.