מתכונן להנפקת אל על היום: רוזנברג גייס חברת לובינג

אלי רוזנברג, שמבקש לרכוש את השליטה באל על, גייס את חברת "גלעד יחסי ממשל ולובינג" • וגם: חברת הנדל"ן המניב איירפורט סיטי עדכנה על התפטרותו מהתפקיד של המנכ"ל המשותף שרון תוסיה כהן • השיחה

מטוס אל על חונה בשדה תעופה / צילום: יואב יערי
מטוס אל על חונה בשדה תעופה / צילום: יואב יערי

לקראת הנפקת המניות של אל על שאמורה להתרחש היום, מגייס אלי רוזנברג, שמבקש לרכוש את השליטה בה, את חברת "גלעד יחסי ממשל ולובינג". המידע פורסם במסגרת פרויקט מדד הלוביסטים ולקוחותיהם בכנסת, של העמותה לדמוקרטיה מתקדמת. גלעד יחסי ממשל מייצגים גם את ארקיע.

בשונה ממדינות אחרות, בישראל, הלקוח וחברת הלובינג לא מחויבים לשקיפות על האינטרס שלשמו נשכר הלוביסט, מכאן שנותר רק לנחש שרוזנברג נערך ליום שאחרי ההנפקה במסגרתה המדינה עשויה להפוך לבעלת מניות בחברה (עד 44.9% בלי זכות הצבעה אבל עם וטו לקביעת זהות בעל השליטה באל על).

בעורפם של בעלי השליטה, יהיו מי שיהיו אחרי ההנפקה, נושף חוק התעופה שיחייב את אל על להשיב כמיליארד שקל ללקוחות על טיסות שבוטלו. שכירת לוביסט יכולה גם לשרת אינטרס של דחיית המועד או פעולה אחרת (שתבוא על חשבון הנוסעים אלא מה). גם לאל על חברת לובינג משלה, והיא מיוצגת על ידי גורן עמיר.

מצנח הזהב

חברת הנדל"ן המניב איירפורט סיטי עדכנה על התפטרותו מהתפקיד של שרון תוסיה כהן, מנכ"ל משותף בחברה, כשלוש שנים לאחר מינויו. תוסיה כהן (61) צפוי להיפרד מהחברה במהלך נובמבר. הוא מונה לעמוד בראשה של איירפורט סיטי בפברואר 2017, לצד תפקידו כמנכ"ל החברה הבת נצבא. ב-2019 עלות העסקתו עמדה על כ-1.1 מיליון שקל.

אביב לוי

■■■

מינויים ותזוזות בבנק דיסקונט: סביון בר סבר מונתה למנהלת אגף השיווק והפרסום בבנק. בעבר שימשה בר-סבר בתחומים ונים לגמרי - היא כיהנה כמנכ"לית הסטארט-אפ ננו קפסוליישן להדברה ירוקה, קודם לכן, כיהנה כסמנכ"לית שיווק בקבוצת HOT, כסמנכ"לית שיווק בחברה המרכזית למשקאות וכמנכ"לית חברת קידום.
בר סבר תחליף את רוני פלד המסכם 40 שנות עבודה בבנק. עוד במינויים: אורי טוויג, שהצטרף לבנק לפני 25 שנה, מונה למנהל אגף אשראי קמעונאי בחטיבה הבנקאית, ורמי גריאני שעובד בבנק 34 שנה, מונה למנהל האגף המסחרי בחטיבה העסקית.

חדשות טובות

חברת הפינטק eToro השלימה תרומה של 100 אלף דולר לבתי חולים ולעמותות "לא לאלימות" ו"לקט ישראל", באמצעות עמותת GoodDollar שהוקמה ע"י יוני אסיא, מנכ"ל ומייסד שותף של איטורו

רועי קצירי