צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה; 13 רקטות נורו בלילה לשטח ישראל

חיל האוויר תקף 10 יעדים של חמאס, בהם מפעל לייצור אמל"ח ומתחם אימונים • במהלך הלילה זוהו 13 שיגורים בעוטף - 8 מהם יורטו • הירי בוצע שעות לאחר חתימת הסכמי הנורמליזציה עם בחריין והאמירויות

שיגורי רקטות מרצועת עזה על ישראל / צילום: REUTERS/Amir Cohen
שיגורי רקטות מרצועת עזה על ישראל / צילום: REUTERS/Amir Cohen

צה"ל תקף הלילה יעדים של ארגון חמאס ברצועת עזה - כך הודיע דובר צה"ל. התקיפה ברצועה באה בתגובה למטחי רקטות ששוגרו משטחה במהלך הלילה לעבר ישראל. בין היעדים שנפגעו בתקיפה מפעל לייצור אמצעי לחימה ומתחם אימונים צבאי של חמאס.

"מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועה", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "במהלך התקיפה הותקפו כעשרה יעדי טרור במפעל לייצור אמצעי לחימה וחומרי נפץ, ומתחם צבאי המשמש לאימונים וניסויי ירי רקטי של ארגון הטרור חמאס".

עוד נמסר, כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל הערב". בצבא אמרו כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה".

עוד הודיע צה"ל, כי במהלך הלילה זוהו 13 שיגורים משטח הרצועה לעבר ישראל - כשמונה מהם יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. ההודעה הגיעה זמן קצר לאחר שהופעלו התרעות צבע אדום נשמעה בעוטף עזה. מוקדם יותר, מסר דובר צה"ל כי נשמעו אזעקות בגבים, איבים, מכללת ספיר, מפלסים, ניר משה וניר עם, וכן בעיר שדרות. עוד נמסר מצה"ל כי הפרטים בבדיקה.

התרעה ראשונה הופעלה סמוך לשעה 04:30. כעשרים דקות מאוחר יותר, הופעלו בשנית התרעות בשדרות ובמרחב. התרעות נוספות הופעלו לאחר השעה 05:00, במקביל לדיווחים הפלסטיניים על תקיפות ברצועה.

ירי זה מגיע בהמשך לאתמול בערב, אז בוצע שיגור נוסף לעבר ישראל, במקביל לטקס חתימת הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין בוושינגטון. כתוצאה מהירי, פגעה רקטה באשדוד ורקטה נוספת יורטה מעל אשקלון. מהפגיעה באשדוד נפצעו גבר בן 62 באורח בינוני-קשה, וארבעה פצועים קל, בהם אישה בהריון שנפגעה מרסיסים. הגבר נפצע בעת שהיה בדרכו לחלק לחם למשפחות נזקקות, וכמו שאר הפצועים הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסותא בעיר.

בעקבות הירי אתמול לדרום, קיים שר הביטחון בני גנץ התייעצות ביטחונית בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, בסיומה העביר את הנחיותיו לצה"ל וגורמי הביטחון. גנץ אמר כי "בערב היסטורי של שלום, קיבלנו תזכורת מאויבינו שעלינו תמיד להיות חזקים ודרוכים כדי להגן על תושבי ישראל, בכל זירה ובכל עת".