נתניהו בוושינגטון ואהוד אולמרט מחפש עסקים בדובאי

בזמן שראש הממשלה חתם על ההסכם בוושינגטון, קודמו בתפקיד כבר עושה עסקים באיחוד האמירויות • וגם הבעלים של חברת טחינת אל ארז מקבלת תעודת הוקרה מהתאחדות התעשיינים על תמיכה בהקהילה הלהט"ב • השיחה

אולמרט (משמאל). נותן גב להסכם
אולמרט (משמאל). נותן גב להסכם

בין שלל משלחות אנשי ונשות העסקים המבקרים בשבועות האחרונים באיחוד האמירויות, ניתן היה לפגוש גם דמות מעניינת אחרת: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ככל הנראה שוהה באמירויות כבר מזה שבועיים, שבמהלכם הוא מצטרף לפגישות עם סוללת אנשי עסקים ישראלים ומקומיים. בשלב זה עוד לא ידוע עם מי אולמרט כבר נפגש ובאילו תחומים, ומה הדלתות שפתחו פגישות אלו, אולם פגישה אחת (במהלך טקס החתימה  החגיגי) הייתה עם היזם אבי פיין, בעלי גאיה טורס.

אולמרט, נזכיר, היה ראש הממשלה ה-12 של מדינת ישראל. הוא הורשע בקבלת שוחד, ובסופו של דבר נידון ל-18 חודשי מאסר, אותם ריצה עד יולי 2017. בתמונה שהגיעה לידי "גלובס" ניתן לראות את אולמרט באחת מפגישותיו, שבה צפה יחד עם מארחיו בשידור החי של חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, ומזכר ההבנות בין ישראל לבחריין, בנוכחות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמיריות בן זאיד אל נהיאן ושר החוץ של בחריין עבד אלטיף אל זיאני.

השבוע הזכירה טל שניידר, הכתבת המדינית והביטחונית של "גלובס", כיצד בשנת 2007 ביקש נשיא ארה"ב דאז ג'ורג' בוש הבן, להסתייע בקשריו עם הממלכה הסעודית כדי לחדש את מערכת היחסים בין ישראל לרשות הפלסטינית.

אז, תכננו ראש הממשלה אהוד אולמרט והנשיא בוש אירוע משלהם, עד שהתברר שהסעודים ואיתם שאר מדינות האזור ישגרו רק את שרי החוץ שלהם. תוצאות של ממש לא היו שם. חודשים ספורים אחר כך החלו החקירות הפליליות נגד אולמרט, ובהמשך ממשלתו התפזרה. מאהוד אולמרט לא התקבלה תגובה.

אזור התעשייה

המפעל של זהר

בעלי חברת טחינה אל ארז מנצרת, ג׳וליה זהר, קיבלה אות הוקרה מהתאחדות התעשיינים על תמיכתה בקהילה הלהט"בית. נזכיר כי בחודש יוני, תמכה אל ארז פומבית בקהילה הלהט"בית כשתרמה להקמת קו סיוע וקשב ללהט"ב ערבים וערביות באגודה למען הלהט"ב בישראל.

מהלך זה גרר במהרה תגובות פחות סובלניות בחברה הערבית, קריאות לחרם ולהסרת מוצרי החברה מהמדפים, לצד קבוצות משני הצדדים שתמכו בו ושיבחו את זהר. טל קאופמן, יו"רית פורום הנשים בהתאחדות התעשיינים ומייסדת חברת סימטל ציפויים, העניקה לזהר את האות ואמרה לה כי מאחוריה עומדת התעשייה הישראלית שתומכת בקהילה הלהט"בית וזכויותיה. בשנת 2019 קיבלה זהר פרס מצוינות ומפעל חיים על תרומתה לתעשיית המזון בישראל.

ג’וליה זהר וטל קאופמן צילום: דוברות התאחדות התעשיינים
 ג’וליה זהר וטל קאופמן צילום: דוברות התאחדות התעשיינים

הטרקלין

הפסגה של תשובה

בשעה שבבית הלבן בוושינגטון נפגשו נשיא ארה"ב, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושרי החוץ של איחוד האמירויות ובחריין לחתימה על הסכם שלום היסטורי, במרחק של כ-9,500 ק"מ בלבד משם, הגיע איש העסקים יצחק תשובה לכפר הנוער הדסה נעורים, כדי לפתוח את שנת הלימודים במכינה הקדם צבאית "אחד משלנו" שקבוצת דלק שנמצאת בשליטתו, מאמצת מזה מספר שנים.

תשובה ניצל את המומנטום כדי להיזכר ולספר כי בדיוק שמונה שנים לפני כן התקיימה בניו יורק סוג של "פסגה" אמריקאית-ישראלית-ערבית מסוג אחר, גם היא במידת מה היסטורית, במסגרתה הוא אירח במלון הפלאזה בניו יורק (אותו החזיק אז תשובה) את דונאלד טרמאפ, אז עוד לא נשיא ארה"ב אלא איש עסקים אמריקאי ושותפו של תשובה למלון, עם הנסיך הסעודי וואליד בן טאלאל. 

יצחק תשובה / צילום: יוסי כהן
 יצחק תשובה / צילום: יוסי כהן

חדשות טובות

קרן פיליפס וחברת פיליפס ישראל הודיעו כי יתרמו 18 יחידות אולטרסאונד לבתי חולים בישראל, זאת כדי לתמוך באבחון וכך לאפשר טיפול בנקודות הטיפול הראשוניות לחולי הקורונה.