טראמפ צפוי לחתום ביום ראשון על צו שיאסור הורדות של וויצ'ט וטיקטוק בארה"ב

לפי דיווח ברויטרס, נשיא ארה"ב יחתום ביום ראשון על צו שתוציא מחלקת המסחר האמריקאית שיאסור להוריד בארה"ב את האפליקציות הסיניות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: ONATHAN ERNST, רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: ONATHAN ERNST, רויטרס

גורמים בכירים בממשל האמריקאי מדווחים כי מחלקת המסחר של הממשל תוציא ביום ראשון הקרוב צו, עליו יחתום הנשיא דונלד טראמפ, שיאסור להוריד בארה"ב החל מ-20 בספטמבר שניים מהיישומים הסינים הפופולריים ביותר - וויצ'ט וטיקטוק. כך לפי דיווח ברויטרס. 

אותם בכירים הוסיפו כי טראמפ יכול עדיין לבטל את האיסור עד שייכנס לתוקף ביום ראשון המאוחר. מדובר במה שיכול להיות צעד אגרסיבי מצד ממשל טראמפ לדחוף לכך ש-TikTok תהיה בבעלות מלאה של חברה אמריקאית. מניית אורקל יורדת ב-1.6% לפני פתיחת המסחר.

"בהנחיית הנשיא נקטנו בפעולות משמעותיות למאבק באיסוף של נתונים אישיים של אזרחים אמריקאים על ידי סין, תוך קידום ערכינו הלאומיים, הכללים הדמוקרטיים ואכיפה אגרסיבית של חוקים ותקנות ארה"ב", אמר שר המסחר וילבור רוס.

ההודעה מהווה אכיפה של הצו המקורי של טראמפ מ-6 באוגוסט, שנתן ל-TikTok ארבעים וחמישה יום למכור את עסקיה בארה"ב לחברה אמריקאית. בהצהרה נאמר כי החל מ-20 בספטמבר ייאסר על חברות אמריקאיות להפיץ את WeChat ו-TikTok, כלומר שתי חנויות האפליקציות הגדולות המנוהלות על ידי אפל וגוגל יצטרכו להסיר את האפליקציות. ההצהרה גם חוסמת חברות אמריקאיות מלהעניק שירותים באמצעות WeChat "לצורך העברת כספים או עיבוד תשלומים בתוך ארה"ב".

ההודעה קובעת גם מסגרת זמן נפרדת ספציפית ל-TikTok. הכללים שאמורים להיות מוטלים ב-12 בנובמבר כוללים הוראות החוסמות חברות אמריקאיות מלהעניק אירוח ושירותים באינטרנט עבור TikTok.

צעד זה מכוון, ככל הנראה, לעסקה שנמצאת במשא ומתן בין TikTok לבין אורקל, שתספק שירותי ענן עבור TikTok אם טראמפ יאשר. כך, יינתן לשתי החברות זמן נוסף לגיבוש ההסכם הטעון את אישורו של טראמפ.