פרקליטי רה"מ: מנדלבליט הסתיר מידע מבית המשפט בנוגע למקור ההדלפות בתיק 4000

עוה"ד בעז בן צור ועמית חדד, הגישו בקשה להצטרף לעתירתו של שאול אלוביץ' בעניין ההדלפות של חומרי חקירה בתיק 4000 לתוכנית המקור • הבקשה הוגשה לאחר שהם מצאו בתיק החקירה מסמך שלא הוגש לבית המשפט, ובו עדות של ניר חפץ כי אילן ישועה הדליף חומרים לברוך קרא

אביחי מנדלבליט / צילום: אמיל סלמן-הארץ
אביחי מנדלבליט / צילום: אמיל סלמן-הארץ

פרקליטי ראש הממשלה, בעז בן צור ועמית חדד, הגישו היום בקשה להצטרף לעתירתו של שאול אלוביץ' בעניין ההדלפות של חומרי חקירה בתיק 4000 לתוכנית המקור.

בקשת ההצטרפות מוגשת אחרי שפרקליטי ראש הממשלה מצאו בתוך חומרי החקירה מסמך שלא הוצג על ידי נציגי היועמ"ש בתגובתם לעתירה של אלוביץ' לבג"ץ .

במסמך שהינו מזכר משטרתי מאוקטובר 2018 מספר עד המדינה ניר חפץ לחוקרי המשטרה כי העיתונאית אילנה דיין סיפרה לו שהעיתונאי ברוכי קרא מקבל חומרי חקירה מעד התביעה אילן ישועה.

סנגורי נתניהו טוענים כי עובדה זו עומדת בסתירה מובהקת לתשובתו של היועמ"ש מנדלבליט לבית המשפט העליון, לפיה לא תיתכן חקירה בעניין ההדלפות כיוון שלחומרים שהועברו לתוכנית המקור "נחשפו לכל הפחות עשרות אנשים", ועל כן: "החלטה על פתיחה בחקירה בעניין תחייב החשדת רבים, וחקירתם באזהרה של חשודים פוטנציאליים רבים".

במסגרת למידת חומרי החקירה הרבים בפרשה איתרו אתמול פרקליטי ראש הממשלה מזכר שמלמד על כך שכבר בשנת 2018 הונחה בפני גורמי האכיפה אינדיקציה משמעותית לכך שזהות הגורם שמסר את המידע לתוכנית המקור הוא אילן ישועה .

"מהמזכר עולה כי מוסר המידע היה לא אחר מעד המדינה, ניר חפץ. חפץ דיווח לחוקריו, מיוזמתו, כי נמסר לו כי מר ישועה הוא, בפשטות, המקור של (תוכנית) "המקור": הוא זה ששוחח עם כתב חדשות 13 ברוך קרא ומסר לו מסמכים. על פי ניר חפץ, הוא למד על כך מהעיתונאית אילנה דיין. תוכן המזכר זה סותר לחלוטין את תגובת היועץ לבית המשפט, שהציג מצג מתעתע כאילו לא ידוע מקור ההדלפה וכי נדרשת חקירה ענפה הכוללת גורמים רבים".

עוד מוסיפים סנגורי נתניהו כי "בהינתן ראייה ברורה על מקור ההדלפה, היה על היועץ להורות לפתוח בחקירה ולחקור את אילן ישועה בעניין הדלפה זו".

לבסוף טוענים סנגורי נתניהו כי "התנהלות היועץ מעלה חשש שהמדינה לא חשפה את המידע לבית המשפט כדי לא לפגוע באמינותו של העד הראשון מטעמה, ששיתף פעולה עם המדינה כסוכן לא פורמלי במסגרת חקירת ראש הממשלה ".

יצוין כי יום לאחר שניר חפץ מסר את המידע, זומן אילן ישועה לפגישה בלהב 433 והכחיש לקשר עם עיתונאים בנוגע לתיק 4000.

אילנה דיין מסרה בתגובה לדברים כי "אני כמובן לא מתייחסת לתכנן של פגישות מקצועיות".

אילן ישועה מסר כי הוא מנוע מלהגיב לדברים.

לאחרונה הגיב עורך הדין אילן סופר בא כוחו של ניר חפץ כי "האמת המלאה על אילן ישועה והתנהלותו יתבררו בעתיד בערכאות המשפטיות המתאימות".