שווי של יותר מ-2 מיליארד דולר: גוגל הובילה השקעת ענק בסטארט-אפ הביטוח הישראלי נקסט

אחרי למונייד והיפו, גם חברת נקסט אינשורנס סוגרת גיוס גדול בתחום הביטוח הדיגיטלי, בהיקף של 250 מיליון דולר • ניסים טפירו, אחד המייסדים: "בעקבות הקורונה לקוחות מחפשים יותר פתרונות דיגיטליים, ואנחנו מאפשרים להם לחסוך כסף"

שנה לאחר שגייסה 250 מיליון דולר מודיעה חברת נקסט אינשורנס (Next Insurance) על גיוס של סכום זהה. החברה, שפועלת בתחום הביטוח הדיגיטלי לעסקים קטנים בארה"ב, גייסה במהלך ארבע שנות פעילותה 631 מיליון דולר, ושוויה בסבב הגיוס הנוכחי עומד על יותר מ-2 מיליארד דולר (לפני הכסף).

הסבב הנוכחי מחבר שתי משקיעות גדולות, מעולמות שונים לגמרי - Munich RE Group, חברת ביטוח גרמנית מסורתית, ואלפאבית, החברה האם של גוגל. קרן הצמיחה של אלפאבית, קפיטל G, היא זאת שהובילה את סבב הגיוס.

בחברה לא סיפקו יותר מדי פרטים לגבי שיתוף פעולה אפשרי עם גוגל, וניסים טפירו, אחד ממייסדיה, אמר ל"גלובס" כי "עוד אין שיתופי פעולה עמוקים בינינו, אבל בהחלט נדבר על זה בהמשך". טפירו סיפר כי החברה וקפיטל G נמצאים בקשר כבר כמה שנים, וכעת, לאור ביצועי נקסט, החליטו בקרן להשקיע בחברה. בסבב הנוכחי השתתפה גם קרן FinTLV, ובין בעלי המניות בחברה נמנות גם הקרנות TLV Partners, רדפוינט ונצ'רס, זאב ונצ'רס של אורן זאב וגרופ11 של דובי פרנסס.

הוצאות גדולות על שיווק

נקסט אינשורנס היא חברת ביטוח טכנולוגית, שמתמקדת בביטוחים לעסקים קטנים ובינוניים בארה"ב. החברה הוקמה ב-2016 על ידי המנכ"ל גיא גולדשטיין, סמנכ"ל הטכנולוגיות אלון חורי וטפירו, שמשמש כסמנכ"ל המחקר והפיתוח. לפני שייסדו את נקסט אינשורנס הקימו השלושה את חברת Check, שפיתחה אפליקציה למעקב אחר חשבונות הבנק של משתמשים. ב-2014 נמכרה צ'ק ל-Intuit האמריקאית תמורת 360 מיליון דולר במזומן.

בחברה ציינו כי ההכנסות ממכירת פרמיות ביטוח (GWP) גדלו ב-133% לעומת השנה שעברה, אך לא הסכימו לספק פרטים נוספים על הכנסותיה. בשנה שעברה פורסם ב"גלובס" כי הכנסות החברה הגיעו אז לעשרות מיליוני דולרים. לפי נקסט, יש לה מעל 100 אלף לקוחות. מספר העובדים שלה עומד על 350, מתוכם 150 בישראל, ובחברה ציינו כי הם מתכננים לגייס 200 עובדים נוספים בשנה-שנה וחצי הקרובות.

בניגוד לחברות מסורתיות שמציעות פוליסות סטנדרטיות, נקסט מספקת לעסקים קטנים ביטוחים מותאמים אישית. יש לה כמה סוגים של כיסוי ביטוחי, כמו אחריות כללית, אחריות מקצועית, כיסוי רכב מסחרי ואובדן כושר עבודה. בחברה מציעים פוליסות ליותר מ-1,300 סוגי עסקים, מה שלדבריהם מאפשר מתן מחירים אטרקטיביים יותר. בתחילת דרכה, החברה פעלה כסוכנות ביטוח ומכרה פוליסות של חברות ביטוח אחרות, אך עם הזמן הפכה לחברת ביטוח בעצמה.

גייסתם 250 מיליון דולר לפני שנה, למה אתם זקוקים לעוד סבב בהיקף כזה?
טפירו: "תחום הביטוח לעסקים קטנים בארה"ב הוא תחום מאוד רחב, והיקף הפוליסות בשנה מגיע ליותר מ-130 מיליארד דולר. להבדיל מחברות הביטוח המסורתיות, אנחנו מפוקסים 100% בתחום הביטוח לעסקים. בשביל להיות ה-ברנד שעסקים קטנים פונים אליו כשהם חושבים על ביטוח, נדרשת הרבה השקעה, גם בשיווק וגם בפיתוח המוצרים".

"האמון נבנה לאורך זמן"

בחודשיים-שלושה האחרונים נראה ששוק האינשורטק (טכנולוגיות לתחום הביטוח) מתחמם, וגם לישראלים יש חלק בכך. חברת למונייד הישראלית, שפיתחה ביטוח דיגיטלי, בינתיים לדירות ולרכוש, גייסה 319 מיליון דולר במסגרת הנפקה בבורסת ניו יורק, ונסחרת היום לפי שווי של 3 מיליארד דולר.

חברת Hippo (היפו), שהוקמה בארה"ב על ידי הישראלים אסף וונד ואייל נבון, השלימה גיוס של 150 מיליון דולר, בין השאר מכלל ביטוח, פסגות ובנק פועלים. היפו, שמוכרת ביטוח לתכולה ולדירות, גייסה לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

נראה שהשוק מאוד מתחמם. איך אתם רואים את ההשפעה של הקורונה על השוק ועל הפעילות שלכם?
טפירו: "מן הסתם, התקופה הזאת לא קלה לעסקים קטנים. הם חווים הרבה קשיים והפרעות לתפקוד השוטף שלהם, והלקוחות שלנו גם חווים את זה. בין היתר, יזמנו בחודשים אפריל ומאי הנחה של 25% על הפוליסות שלנו, גם כדי לעזור ללקוחות וגם מתוך הכרה שאם הפעילות שלהם הצטמצמה, אז גם החשיפה שלנו הצטמצמה. בצד החיובי, אנחנו רואים שלקוחות מחפשים יותר פתרונות דיגיטליים, אז זה עוזר לנו לגדול".

ביטוח הוא עניין של אמון, ולא רק של מעבר לדיגיטל, וזה דבר שהקורונה לא שינתה.
"יש עניין של נוחות, הלקוחות יכולים לשבת בבית ולקבל הצעה. הם גם יכולים לדבר עם סוכן ביטוח מטעמנו. בנוסף יש אלמנט של תמחור - באמצעות טכנולוגיה והתאמות משמעותיות, אנחנו מגיעים למוצר שהוא בדרך כלל זול מהמתחרות, וזאת תקופה שעסקים שמחים לחסוך.

"לגבי האמון - מוניטין זה דבר שנבנה לאורך זמן. יש לנו מעל 100 אלף לקוחות, ומאות חוות דעת מהימנות של לקוחות שמפורסמות באתר שלנו. שביעות הרצון של הלקוחות שלנו גבוהה, וזה עובר מפה לאוזן. יש גם לקוחות שמגיעים לכמה ביקורים עד שהם מקבלים ביטחון, והנוכחות שלנו על פני כמה קווי מוצרים גם מגבירה את האמון".