הפניקס תהיה משקיעת העוגן בהנפקה של שותפות הביומד אלמדה

אלמדה, שתצא להנפקה בסוף השבוע הבא, נוסדה על ידי ד"ר אירית יניב ואמיר בלאט שותפים בקרן אקסלמד ועל ידי צחי סולטן מדיסקונט קפיטל חיתום

שותפות הביומד אלמדה ונצ'רס הבטיחה 10 מיליון דולר מתוך ההנפקה הצפויה שלה בשבוע הבא. משקיעת העוגן של ההנפקה תהיה הפניקס, אשר תשקיע 13 מיליון שקל, כ-20% מסך הגיוס, ותהפוך בעקבות זאת גם לבעלת 8% מהשותף הכללי. 10 מיליון מתוך הסכום יושקעו על ידי השותף הכללי עצמו. על פי ההערכות, במכרז המוסדי תוקצה רוב סחורת ההנפקה, עוד לפני מכרז ציבורי קטן יותר שיערך בהמשך השבוע. היקף ההנפקה כולה צפוי להיות כ-70 מיליון שקל.

הנפקת אלמדה מגיעה אחרי תקופה של כמעט עשור ללא הנפקות ביומד. את השותפות מובילים צחי סולטן, יו"ר דיסקונט קפיטל חיתום, ומי שהוביל את הנפקתן של חברות ביומד רבות בבורסה בת"א בסוף העשור הקודם, יחד עם ד"ר אירית יניב ואמיר בלאט, אשר פורשים לשם כך מתפקידם בניהול קרן של קבוצת קרנות ההון סיכון אקסלמד בניהולו של אורי גייגר .

החברות בפורטפוליו של אלמדה נכון ליום ההנפקה הן ביופרוטקט וטיילורמד, שתיהן חברות שבהן השקיעו יניב ובלאט גם בכובע של אקסלמד. ביופרוטקט, שהוקמה ב-2004 ,פיתחה שתל סיליקון שנועד להגן על איברים חיוניים בזמן הקרנות לערמונית. אלמדה צפויה להשלים השקעה של 3 מיליון דולר בחברה לאחר ההנפקה. טיילורמד, אשר פיתחה תוכנה לניהול פיננסי בתחום הבריאות, לקליניקות רפואיות ולחולה עצמו, גייסה עד היום כ-9 מיליון דולר (מהם חלקה של אלמדה מיליון דולר לאחר ההנפקה) .

בשוק המכשור הרפואי, הקרן תתמקד בחברות בשלב הקליני אחרי הוכחת היתכנות טכנולוגית וניסויים בבני אדם. חברות שצפי האקזיט שלהן, על פי הערכת השותפים, הינן בטווח של 3-5 שנים. ההון שיושקע יופנה לניסוי הקליני הנדרש לקבלת אישור ה FDA, והתחלת מכירות. בתחום הבריאות הדיגיטלית, הקרן מחפשת חברות שמציגות מכירות ראשוניות בארה"ב. תחום נוסף, שבו הקרן תחפש שיתופי פעולה משמעותיים, עם מוסדות אקדמיים ומוסדות רפואיים, הינו תחום הביו-קונברגנס, תחום המשלב תוכנה, הנדסה ורפואה.