AT&T הודיעה: ליבת הרשת שלנו תהיה מבוססת על דרייבנטס הישראלית

דרייבנטס פיתחה פתרון תוכנה שיחליף את רשתות התקשורת הקיימות • המנכ"ל עידו סוסן: "העסקה מוכיחה גם למי שפקפקו במודל הרשת המבוזרת, כי הענן שלנו משתלם יותר ומציע אפשרויות מגוונות יותר"

עידו סוסן, מנכ"ל חברת דרייבנטס / צילום: דורון לצטר
עידו סוסן, מנכ"ל חברת דרייבנטס / צילום: דורון לצטר

לאחר יותר משנה של עבודה משותפת, בענקית התקשורת AT&T הודיעו כי ליבת הרשת שלה תהיה מבוססת על טכנולוגיה של חברת דרייבנטס הישראלית. שתי החברות לא מסרו פרטים פיננסיים על העסקה ביניהן, אך ככל הנראה מדובר בעסקה מאוד מהותית בעבור דרייבנטס. ההחלטה של AT&T לא חדשה, ופריסת הטכנולוגיה באתרי AT&T כבר החלה וצפויה להסתיים בתוך שנה.

החברה, שהוקמה ב-2015 על ידי עידו סוסן והלל קוברינסקי, פיתחה פתרון תוכנה שיחליף את רשתות התקשורת הקיימות. הוא אומנם לא מייתר את רכישת הציוד, אבל במקום להסתמך על ראוטרים מתוחכמים, הוא מאפשר לעבור להסתמך על ציוד "טיפש", זול וקטן יותר, וה"מוח" עובר לתוכנה. עד הקמת החברה, קוברינסקי היה מנהל מרכז הפיתוח של AT&T בישראל. דרייבנטס נבחרה בדצמבר האחרון למקום הראשון ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס", שמבוססת על הצבעות של משקיעי הון סיכון.

סוסן, שמשמש כמנכ"ל, מסר בהודעה לעיתונות כי ההודעה של AT&T "מוכיחה גם למי שפקפקו במודל הרשת המבוזרת, כי הענן שלנו מציע יותר אפשרויות מידרוג והרחבה ומשתלם יותר בהשוואה לשימוש בנתבים מבוססי חומרה. דרייבנטס משנה את עולם הרשתות באותו אופן שבו VMware שינתה את תעשיית המחשוב והאחסון".

הקורונה משפיעה לטובה על החברה

בראיון ל"גלובס" בחודש מאי הסביר סוסן כי הקורונה משפיעה על החברה לטובה, בין השאר בגלל המעבר לעבודה ולמידה מרחוק ושינוי בדפוסי הצריכה של שירותי התקשורת מבחינה גיאוגרפית.

"כל חברות התקשורת בעולם הוסיפו עוד תעבורה בפתרונות הישנים שמבוססים על חומרה של סיסקו, ג'וניפר וכו'. אולם לקוחות מבינים שהחומרה לא מאפשרת להם לצמוח במהירות ובקצב שהם רוצים, ואנחנו רואים פניות מלקוחות שלא דיברו איתנו לפני כן. אנחנו בתהליכים כבר עם עשרות לקוחות ובגלל המציאות החדשה, רק ברבעון הראשון קיבלנו שלושה חוזים חדשים מלקוחות מאוד גדולים, בארה"ב, באירופה ובמזרח. התחלנו את התהליך לפני עידן הקורונה, אבל הוא דחף את החברות להבין שהפתרון שלנו באמת נחוץ, במיוחד באירועים כאלו אבל גם בעתיד", אמר.

דרייבנטס מומנה בשנותיה הראשונות על ידי שני המייסדים, ובפברואר 2019 הודיעה על גיוס ענק של 110 מיליון דולר, סכום מאוד חריג לגיוס ראשון. הקרנות שהובילו את סבב הגיוס היו בסמר ופיטנגו. סוסן ציין בחודש מאי כי לחברה יש הכנסות של עשרות מיליוני דולרים, אך לא פירט מעבר לכך.