אשטרום מבקשת למחוק את אשטרום נכסים מהמסחר, פרסמה הצעת רכש מלאה

קבוצת אשטרום מבקשת לרכוש כ-46% ממניות אשטרום נכסים מבעלי המניות • מניית אשטרום נכסים איבדה כ-30% מערכה מתחילת השנה

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

קבוצת התשתיות והנדל"ן אשטרום  מעוניינת למחוק את מניותיה של החברה הבת אשטרום נכסים  מהמסחר בבורסה, ולצורך כך פרסמה הצעת רכש, באמצעות הצעת חליפין, במסגרתה היא מציעה תמורת מניות אשטרום נכסים, נתח ממניותיה.

קבוצת אשטרום מבקשת לרכוש כ-46% ממניות אשטרום נכסים מבעלי המניות, בעוד חלקה של הקבוצה כיום בחברה הבת עומד על כ-54%.

תמורת חלקם של בעלי המניות באשטרום נכסים (כ-39.5 מיליון מניות), קבוצת אשטרום מציעה להנפיק להם נתח שיהווה כ-14% מהונה לאחר ההנפקה (כ-13.6 מיליון מניות) -יחס של 0.34 מניית קבוצת אשטרום על כל מנייה אחת של אשטרום נכסים.

בקבוצת אשטרום ציינו כי תמורת הצעת הרכש גבוהה בכ-2.5% מהמחיר הממוצע של מניית אשטרום נכסים בששת החודשים האחרונים.

מניית אשטרום נכסים איבדה כ-30% מערכה מתחילת השנה, ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-1.3 מיליארד שקל.

מועד ההיענות האחרון להצעה נקבע לאמצע חודש אוקטובר (15.10).

לאשטרום נכסים גם שש סדרות אג"ח בהיקף מצרפי של כ-1.8 מיליארד שקל, הנסחרות בטווח תשואות של כ-1%-2.5%, אשר ימשיכו להיסחר בבורסה גם אם הצעתה של קבוצת אשטרום תתקבל.

פעילותה של אשטרום נכסים מתרכז בנדל"ן מניב לתעשייה, מסחר, מלונאות ומשרדים, ובייזום פרויקטים של נדל"ן למשרדים ולמסחר.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה הכנסותיה של אשטרום נכסים צמחו כמעט ב-30% והגיעו ל-165 מיליון שקל, תוך שהציגה שיפור בהכנסות מהשכרת נדל"ן וממכירות שטחי משרדים, אולם היא לא הצליחה לשפר את שיעור הרווח הגולמי מהכנסותיה.

אחרי שערוך שלילי שנרשם בשווי נכסיה, בעיקר בהשפעת משבר הקורונה, ושינוי שלילי בסעיפי המימון, גם זאת בהשפעת המשבר, הרווח הנקי שהציגה אשטרום נכסים למחצית השנה התכווץ ב-90% לכ-6 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 72 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

מלבד פעילות הנדל"ן המניב שמרכזת אשטרום נכסים, קבוצת אשטרום, הנמצאת בשליטת משפחות נוסבאום, גירון, משורר, רובין וליפשיץ, עוסקת בקבלנות בניין ותשתיות, ייזום בנייה למגורים, ייצור חומרי גלם לבנייה, וכן היא מחזיקה בחברת הנדל"ן למגורים אשדר.

מניית קבוצת אשטרום נחלשה בכ-20% מתחילת השנה, ומשקפת לקבוצה שווי נוכחי של כ-3.3 מיליארד שקל.

קבוצת אשטרום סיכמה את מחצית השנה הראשונה עם שחיקה מתונה של כ-2% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-2.25 מיליארד שקל, בעוד הרווח הנקי שלה התכווץ ביותר מ-50% והסתכם ב-91 מיליון שקל.