איריס בק | בלעדי

איריס בק מצטרפת לוועדת ההשקעות של קרן אלייב

השקיעה בחברה ראשונה – Innovalve שהוקמה על ידי פרופ' אודי רענני משיבא

איריס בק / צילום: איל יצהר, גלובס
איריס בק / צילום: איל יצהר, גלובס

קרן Alive מצרפת לשורותיה את איריס בק, עד לאחרונה סמנכ"ל בכירה לתקשורת ושיווק בחברת טבע. בק מצטרפת למישל חביב, בעבר שותף בקרן אגייט של דני נוה, כיהן כמנכ"ל חברת הדסית ביו והיה שותף בחברות מקבוצת CBG של המיליארדר וינסנט צ'ינגוויז, לפרופ' רפי ביאר, עד לאחרונה מנכ"ל בית החולים רבמ"ם, וממייסדי החברות קורינדוס ואינסטנט, שרשמו אקזיטים מרשימים וכן לפרופ' ארי שמיס, לשעבר מנכ"ל בתי החולים שיבא ואסותא.

אלייב, שסיימה לאחרונה את גיוס הקרן הראשונה בהיקף של 150 מיליון דולר, קיבלה השקעה מלאומי פרטנרס, קרן מכבי, קבוצת CBG של וינסנט צ'ינגוויז שהוזכר לעיל, ורשת בתי החולים האמריקאית Carilion Clinic. הקרן משתפת פעולה עם בית החולים אסותא וקופת חולים מכבי.

לדברי חביב: "איריס החלה את דרכה בתחומי השיווק והפרסום, והגיעה לתפקידים בכירים במקאן ובפרטנר, והיא מביעה ידע ייחודי בתחומי המיתוג והשיווק. לאחר מכן היא שימשה בתפקידים מובילים בטבע, והיום היא גם דירקטורית בחברת הסיעוד דנאל, אז יש לה היכרות עמוקה עם מערכת הבריאות. היא הייתה חברה בועדת ההשקעות של חממת 'דה טיים', כך שהיא מכירה את העולמות של המוצרים הדיגיטליים, ויכולה להביא אותם לתחום הבריאות הדיגיטלית. מעבר לכך רצינו להוסיף לצוות שלנו אישה".

אלייב כבר הודיעה על ההשקעה הראשונה שלה, בה הובילה גיוס של כ-10.5 מיליון דולר בחברת Innovalve שהוקמה במרכז הרפואי שיבא על בסיס פטנט של פרופ' אודי רענני, מנהל מרכז הלב בשיבא, וד"ר בוריס אורלוב, מנהל היחיסה לניתוחי מסתם מיטראלי בבית החולים שיבא. החברה, הנוהלת על ידי איל בר-אור, פיתחה מסתם מיטרלי ייחודי המוחדר בתהליך זעיר פולשני של צינתור להחלפת מסתם בחולי לב. הגיוס צפוי לעזור לחברה לעבור את הניסויים הקליניים הראשונים שלה בחודשים הקרובים. המטרה היא לערוך תוך כשנתיים ניסוי בכ-20-30 בני אדם. "אחר כך אנחנו מאמינים שהחברה תהיה אטרקטיבית לרכישה על ידי אחת מחברות המכשור הרפואי הגדולות", אומר חביב.

בעלי המניות הקיימים בחברה, לפני ההשקעה של אלייב, כוללים את Edwards Lifesciences, החברה המובילה בעולם בתחום המסתמים הלבביים, OurCrowd, המרכז הרפואי שיבא, ומשקיעים פרטיים, בהם יוצאי אמדוקס בראשות יו״ר אמדוקס לשעבר בעז דותן, המשמש גם כיו״ר החברה. חברות ישראליות הן בין המובילות בתחום פיתוח פתרונות לטיפול בדליפות במסתמי הלב. החברות PVT ו-Valtech כבר נרכשו על ידי אדוורס, אשר כאמור משקיעה גם ב-Innovalve, וחברת Ventor נרכשה על ידי מדטרוניק, כולם במאות רבות של מיליוני דולרים.

"ההשקעה הזו מדגימה את שילוב היכולות שלנו", אומר חביב. "פרופ' שמיס, שותף כאמור באלייב, מכיר היטב את פרופ' רענני מהתפקיד הקודם של שמיס בשיבא, ורענני גם עובד לפעמים באסותא. אנחנו שוקלים לשלב את אסותא במערך הניסויים הקליניים של החברה, וכך גם את רשת בתי החולים האמריקאית שהשקיעה בנו, קריליון. ויקטור צ'ינגוויז, שהשקיע באלייב דרך BCG, עוזר לנו מאוד ליצור קשר עם מרכזים רפואיים לניסויים בבריטניה".

חביב מציין כי למרות שההשקעה הראשונה של הקרן היא בתחום המכשור הרפואי הקלאסי, היא דווקא פתוחה להשקעות בתחום הבריאות הדיגיטאלית, ואולי אלה דווקא יהוו חלק גדול מן התמהיל שלה. "אני מאמין שנשקיע בערך 50% ממספר החברות וגם מהכסף בחברות בריאות דיגיטלית ובחברות מכשור רפואי, ובסך הכל ב-15 חברות מקסימום. אנחנו מתחילים לראות חברות בשלות בתחום של הבריאות הדיגיטלית, כולל חברות שרושמות כבר הכנסות של מיליוני ואפילו עשרות מיליוני דולרים. כנראה לא נשקיע בחברות שאין להן הכנסות".