יאיר לפיד הדיח את מיקי לוי מוועדת הקורונה אחרי שהפר את הסגר

"חדשות 12" חשפו כי ח"כ לוי שהה בערב חג סוכות בביתו של בנו ובראש השנה אירח את נכדיו בביתו • לוי התנצל והודיע שישלם כל קנס שיוטל עליו

ח"כ מיקי לוי / צילום: רפי קוץ, גלובס
ח"כ מיקי לוי / צילום: רפי קוץ, גלובס

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הדיח את חבר מפלגתו ח"כ מיקי לוי מתפקידו כחבר בוועדת הקורונה של הכנסת, זאת לאחר שני דיווחים ביומיים האחרונים לפיהם לוי הפר את הנחיות הסגר. על פי הדיווחים ב"חדשות 12" ח"כ לוי שהה בערב חג סוכות בביתו של בנו ואילו בראש השנה אירח את נכדיו בביתו. ח"כ לוי חבר בוועדת קורונה והן בוועדת חוקה שדנה ומאשרת את הנחיות הסגר, אולם על פי ההודעה לתקשורת של יש עתיד, לפיד ולוי סיכמו יחד כי האחרון יעזוב רק את תפקידו בוועדת הקורונה.

אמש בעקבות הפרסום הראשון לפיו שהה בביתו של בנו לאחר שנכנסו הנחיות הסגר לתוקף, נמסר מטעמו של לוי כי "הוא אכן נסע לבית של בנו שנמצא במרחק הליכה לא רחוק ממנו במבשרת כדי להביא להם אוכל לחג, כדי לא להיתכנס ביחד בחג לארוחה כפי שהם רגילים ושהה זמן לא ארוך במהלך הביקור בחצר של הבית וחזר לביתו".

אולם הפרסום הערב היה זה שכנראה הביא את לפיד לנקוט בצעד משמעתי כלפי לוי, במיוחד לאור הביקורת הרחבה על התנהלותה של השרה גמליאל במקביל

לוי מסר: "אני מתנצל בפני הציבור מעומק ליבי. בלי להכנס לפרטים כאלה ואחרים, ההתנהלות שלי הייתה לא ראוייה ובשיחה עם לפיד הסכמנו שלאורה אסיים את תפקידי בוועדת הקורונה. כמובן שאשלם כל קנס שיוטל. גם כשקשה לא לפגוש את הנכדים והילדים בעת הזו, תפקידנו כנבחרים הוא להוות דוגמה ולקיים את ההנחיות באופן מלא".
לפיד אמר "אני קורא לכולם לשמור על ההנחיות ולשמור על עצמכם ועל הסובבים אתכם".

נתניהו טרם הודיע על צעדים נגד גמליאל

בינתיים יו"ר הליכוד וראש הממשלה נתניהו טרם הודיע כיצד יפעל במקרה של השרה גמליאל ממפלגתו, שלא רק הפרה את הוראות הסגר אלא גם שיקרה בחקירה האפידמיולוגית שנערכה לה. בפתח ישיבת קבינט הקורונה שהתקיימה מוקדם יותר הערב אמר נתניהו כי "כולנו מחויבים לקיום הכללים, גם לגבי התקהלויות וגם לגבי שאר הכללים הקשורים בשגרת הקורונה, זה כולל שרים ושרות חברות וחברי כנסת, כל נציגי הציבור".

בהתייחסו להפרת הסגר של גמליאל אמר נתניהו כי טרם הוחלט כיצד לפעול. "בעניינה של השרה גמליאל אני מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת עכשיו במשרד הבריאות. אני חושב שזה הדבר הנכון לעשות, כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים ואני מציע כאן להמתין, בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה".