טראמפ הודיע כי ישתחרר הלילה מבית החולים; רופאיו: "עוד לא יצא מכלל סכנה"

הנשיא אושפז בביה"ח וולטר ריד אחרי שנדבק בקורונה • רופאיו של הנשיא ציינו כי מצבו המשיך להשתפר ב-24 השעות האחרונות והוא צפוי לקבל את הטיפול הרפואי בבית הלבן • בציוץ כתב טראמפ כי "מרגיש טוב מאוד. אל תפחדו מהקורונה"

הנשיא טראמפ מגיע להתאשפז בבית החולים וולטר ריד, לאחר שאובחן חיובי לקורונה. / צילום: ג'ייקלואין מרטין, AP
הנשיא טראמפ מגיע להתאשפז בבית החולים וולטר ריד, לאחר שאובחן חיובי לקורונה. / צילום: ג'ייקלואין מרטין, AP

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע היום כי יעזוב את בית החולים וולטר ריד הלילה (1:30 שעון ישראל). זאת שלושה ימים בלבד אחרי שאושפז בבית החולים כדי לקבל טיפול בנגיף הקורונה. בציוץ כתב טראמפ כי הוא "מרגיש טוב מאוד. אל תפחדו מהקורונה. פיתחנו, תחת ממשל טראמפ, כמה תרופות ממש טובות וידע. אני מרגיש יותר טוב מאיך שהרגשתי לפני 20 שנה!". 

במסיבת העיתונאים שהתקיימה אחרי הציוץ של טראמפ, אמרו רופאיו כי מצבו של הנשיא "המשיך להשתפר" ב-24 השעות האחרונות. עם זאת הרופאים ציינו כי "הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה". הנשיא עדיין חולה בנגיף והמשך הטיפול הרפואי יתבצע בבית הלבן. 

דקות לפני שהודיע כי הוא צפוי להשתחרר, טראמפ הגן על החלטתו לצאת לסיבוב קצר מחוץ לבית החולים אתמול. מומחי בריאות ביקרו את המעשה, מאחר שטראמפ עדיין עשוי להיות מדבק והנסיעה ברכב סיכנה את אנשי הביטחון שליוו אותו. טראמפ צייץ כי "התקשורת כועסת כי נסעתי ברכב הממוגן כדי להגיד תודה למעריצים והתומכים שלי, שעומדים במשך שעות ואף ימים מחוץ לבית החולים כדי לתמוך בנשיא שלהם. אם לא הייתי עושה את זה, התקשורת הייתה אומרת שאני חצוף!". 

בינתיים מספר העובדים שנדבקו בנגיף בבית הלבן מטפס. היום הודיעה דוברת הבית הלבן קיילי מקנאני כי נדבקה בנגיף לצד שני עובדים נוספים. לפחות 18 עובדים בבית הלבן ובקמפיין הבחירות של טראמפ נדבקו בנגיף. 

כמעט 210 אלף בני אדם מתו מנגיף הקורונה בארה"ב.