"לא אבזבז את הזמן שלי": טראמפ לא ישתתף בעימות וירטואלי מול ביידן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי לא ישתתף בעימות וירטואלי שנקבע ל-15 באוקטובר מועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן • הוועידה לעימותים נשיאותיים הודיעה מוקדם יותר כי העימות יערך מרחוק בשל חשש ל"בריאותם ובטיחותם של המשתתפים"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: AP
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: AP

העימות הנשיאותי השני בארה"ב בין הנשיא דונלד טראמפ למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, שייערך ב-15 באוקטובר, יתנהל וירטואלית, כך הודיעה היום (ה') הוועידה לעימותים נשיאותיים.

דקות לאחר מכן הודיע הנשיא טראמפ כי הוא לא ישתתף בעימות: "אני לא עומד לבזבז את הזמן שלי על עימות וירטואלי", הוא אמר בראיון לרשת פוקס ביזנס.

הודעת ועידת העימותים מגיע בסך הכל שישה ימים לאחר שנשיא ארה"ב הודיע כי הוא וזוגתו מלאניה טראמפ נבדקו ונמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. מאז איבחונו של טראמפ, יותר מ-12 בכירים בבית הלבן נמצאו חיוביים לנגיף גם כן.

"אני לא חושב שאני מדבק", אמר הבוקר הנשיא טראמפ בראיון.

בהודעת ועידת העימותים הנשיאותיים נמסר כי ישנו צורך "להגן על בריאות ובטיחות כל המעורבים". עוד נאמר בהודעה כי "העימות הנשיאותי השני יקבל צורה של אסיפת עיירה, כשהמועמדים ישתתפו בה ממיקומים שונים". המיקום הפיזי של העימות, בו יישב גם המנחה, סטיב סקאלי מרשת C-SPAN, לא ישתנה וישאר במיאמי, פלורידה.

מוקדם יותר השבוע, ג'ו ביידן ציין כי אם הנשיא טראמפ עדיין יהיה מדבק, העימות צריך להיות מבוטל. ביידן הוסיף כי הוא ימלא אחר הוראות המומחים הרפואיים.

העימות הראשון בין השניים נערך ביום שלישי שעבר בקליבלנד, אוהיו, והפך מהר מאוד למהומה לאחר שטראמפ סירב להפסיק לדבר כשהזמן שלו נגמר והפריע, ואף העליב את ביידן במשך שאר העימות. ביידן לא נשאר חייב וקרא לנשיא ארה"ב "ליצן" במהלך העימות בן השעה וחצי.