קטע כלכלי | פודקאסט

פקידי האוצר נגד הממשלה: מי צריך לקבוע את המדיניות הכלכלית

קרן טרנר ושאול מרידור, שני פקידי אוצר בכירים, סיימו את דרכם בטונים צורמים על רקע אי הסכמות עם הדרג הפוליטי • בימים של משבר כלכלי חריף, ובימים שבשגרה, מי צריך להחליט, מומחים או פוליטיקאים? • האזינו

קרן טרנר /צילום :איל פישר
קרן טרנר /צילום :איל פישר

התפטרותה של מנכ"לית האוצר, קרן טרנר, לאחר חצי שנה בתפקידה, משצטרפת גם להתפטרותו של ראש אגף תקציבים לשעבר, שאול מרידור לפני כחודש וחצי. למעשה, פקידי האוצר לא מקבלים את מדיניות הממשלה בעת המשבר הכלכלי ועוזבים בזעם. 

טרנר ומרידור הם מומחים בתחומם, לכן מונו לתפקיד. אך עליהם למלא אחר מדיניות הממשלה. מתוקף מומחיותם ניתנה להם הזכות למריטוקריה, שלטון של המומחים בתחום. הפוליטיקאים לא יחליטו החלטות פופופליסטיות, לא שר האוצר יחליט ולא נציגי כחול לבן. במשבר הבריאותי לא נתניהו יחליט האם הולכים לסגר, אלא רק רופאים מוסמכים.

האם שלטון המומחים נוגד את הדמוקרטיה? ובכלל, מי צריך לקבוע מדיניות? פקידי אוצר המומחים בכלכלה, למדו באוניברסיטה את התחום ובעלי תארים מתקדמים? או אולי נציגי הציבור, הממשלה והכנסת? כאן הקונפליקט כי הרי חלק מנציגי הציבור לא מבינים כמו המומחים, אבל אף מומחה לא נבחר על ידי הציבור. אז מה עושים?
בסדרת הפרקים החדשה בפודקאסט "קטע כלכלי" בהנחיית ד"ר אושי שהם-קראוס אנחנו מתחילים מניקולאי גוגול, עוברים לאפלטון, לתורסטן ובלן ומשם לטכנוקרטים שטענו שהעסקים מזיקים לכלכלה.

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.