המערכת הפוליטית סוערת: "ברכות לנתניהו וכ"ץ על השלמת מלאכת חיסול צמרת האוצר"

המערכת הפוליטית הגיבה בחריפות על התפטרותה של מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר,  יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "מאז הקמת הממשלה כמעט כל צמרת משרד האוצר התפטרה מתפקידה. זה קרה תוך חמישה חודשים, בשיאו של המשבר הכלכלי החמור ביותר שידעה המדינה"

קרן טרנר /צילום :איל פישר
קרן טרנר /צילום :איל פישר

תגובות חריפות במערכת הפוליטית על התפטרותה של מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר מוקדם יותר היום. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "לא טובת האזרחים מנהלת את כלכלת ישראל, אלא טובתו של אדם אחד. מאז הקמת הממשלה כמעט כל צמרת משרד האוצר התפטרה מתפקידה. זה קרה תוך חמישה חודשים, בשיאו של המשבר הכלכלי החמור ביותר שידעה המדינה. הטענה העיקרית של כל המתפטרים: החלטות מתקבלות על בסיס פוליטי בלבד".

תגובות דומות התקבלו מתוך האופוזיציה וכן מקרב חלק מחברי כחול לבן שמצביעות על נתניהו וכ"ץ כאשמים בגרירת הרגליים בהובלת תקציב שהובילה להתפטרותה של טרנר. יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, צייץ בטוויטר כי "התפטרות טרנר - הבעת אי אמון בממשלה. גם הבכירים ביותר בתוך המערכת לא יכולים לתת גיבוי ולהיות חלק מהכשלון המהדהד הזה. נתניהו וכץ ממשיכים לעשות למשק וידוא הריגה וסוגרים מדינה שלמה מטעמים פוליטיים. הממשלה איבדה את היכולת לתפקד".

ח"כ עפר שלח אמר בתגובה "ברכותיי לנתניהו וישראל כ"ץ על השלמת מלאכת החיסול של צמרת האוצר. ‏תקציב אין, המשק קורס, והמנכ"לית המוכשרת שכ"ץ מינה אומרת די אחרי ארבעה חודשים בתפקיד. ‏כל כך הרבה נזק בכל כך מעט זמן. מכל העולם מתקשרים ללמוד איך עושים את זה". ח"כ עאידה תומא-סלימאן, חברת ועדת הכספים, אמרה "משרד האוצר מתפרק בזמן המשבר הכלכלי הגדול ביותר בתולדות המדינה. לא במקרה אנשי מקצוע בורחים מהאוצר, כשכ"ץ ונתניהו מציבים את האינטרסים האישיים והפוליטיים שלהם לפני טובת האזרחים".

לדברי חברת הכנסת מרב מיכאלי, "‏עוד בכירה מתפטרת ממשרד האוצר. עוד משרתת ציבור רואה את השירות הציבורי ואת החוק נחרבים תחת ממשלה מחפירה ומסוכנת. עוד תזכורת לכך שאין תקציב, ואין תכניות לתקציב. כל עסק חמישי עומד להתמוטט ולהסגר, מאות אלפים ללא פרנסה, אבל נתניהו-גנץ-אשכנזי-כ"ץ דואגים אך ורק לעצמם".

לביקורת הצטרף גם השר אלון שוסטר מכחול לבן, גם אם באופן מעודן יותר, שאמר כי "קרן טרנר היא משרתת ציבור איכותית ומסורה. מצער לראותה עוזבת את התפקיד. כולי תקווה שתמצא במהרה את האפיק הנכון לרתום את יכולותיה לטובת מדינת ישראל". לעומת זאת, בליכוד בחרו לשמור היום על שתיקה נוכח הצעד של טרנר והשר כ"ץ ציין כי מדובר ב"הסכמה משותפת" על סיום תפקידה, אך מקורביה הבהירו לאחר מכן כי מדובר בצעד של ביקורת על אי קידום התקציב.