כ"ץ מגיב לסערת ההתפטרות של טרנר, וזורק על הדרך עקיצה לנתניהו

שר האוצר ישראל כ"ץ מגיב לסערה הפוליטית בעקבות התפטרות מנכ"לית משרדו קרן טרנר ומציין כי "כל הניסיון ליצור דימוי של התפרקות הוא פוליטי ומגמתי ורחוק מאוד מהמציאות" • עוד הוסיף בקריצה לנתניהו כי "לא בכדי אין הפגנות על רקע הסיוע הכלכלי"

ח"כ ישראל כ"ץ בוועדת הכספים / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ח"כ ישראל כ"ץ בוועדת הכספים / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

פחות מיממה לאחר התפטרותה של מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר, ושר האוצר ישראל כ"ץ מגיב לביקורת שספג בפוסט פייסבוק מפורט.

"אין לפרישה שום קשר לתקציב, למדיניות ולהתנהלות משרד האוצר", כתב כ"ץ והוסיף כי הוא "לא יתייחס לרכילות בשם מקורבים ולמתקפות תקשורתיות בעלות אינטרס". שר האוצר ציין כי עד כה הוא הצליח להעביר את כל ההחלטות המרכזיות שיזם, "כולל תקציב שנת 2020 המשכי מלא", אשר מאפשר למשרדי הממשלה להמשיך לעבוד. כ"ץ הזכיר גם את תוכנית רשת הביטחון הכלכלית לסיוע למובטלים "בגובה 90 מיליארד שקל" לעצמאים ולבעלי העסקים. "לא בכדי אין הפגנות על רקע הסיוע הכלכלי", הוסיף השר.

בפוסט, שר האוצר כ"ץ ניסה להרגיע את הסערה הפוליטית והודיע כי מונה ממלא מקום לטרנר שהתפטרה, וכי בקרוב ימונה מנכ"ל חדש למשרד האוצר. כ"ץ התייחס גם לפרישתו של החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, והזכיר כי יהלי רוזנברג ימונה בקרוב למחליפו: "פרישת החשב הכללי, שאני מאוד מעריך, היא מסיבות אישיות שלו, וכבר נקבע לו מחליף מצויין שימונה בקרוב".

לאורך הפוסט של כ"ץ, אליו צורפה תמונת פוסטר שלו צועד על כביש, הוא מדגיש עד כמה המצב במשרד האוצר רחוק מהתמוטטות וכי רצף הפרישות וההתפטרויות הבכירים בצמרת המשרד הוא מקרי בהחלט - "כל הניסיון ליצור דימוי של התפרקות הוא פוליטי ומגמתי ורחוק מאוד מהמציאות".