גנץ מחריף את הטון מול נתניהו: "לא תהיה יותר שתיקה מול פגיעה בציבור שלם שהצביע לנו"

בדיון של סיעת כחול לבן בכנסת אמר גנץ כי עד עכשיו עשתה סיעתו כל שיכלה על מנת לאפשר לממשלה לתפקד, אך מעתה היא לא תשלים עם הפגיעה בקהל הבוחרים שלה • לגבי תקציב המדינה אמר גנץ כי "הקווים האדומים שלנו ברורים: התקציב לשנת 2021 יעבור בכנסת עד דצמבר השנה"

בני גנץ בישיבת הסיעה של כחול-לבן, היום / צילום: אלעד מלכה
בני גנץ בישיבת הסיעה של כחול-לבן, היום / צילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ מסיר את הכפפות: בדיון של סיעת כחול לבן שהתקיים היום (ב') בכנסת נקט גנץ בקו תקיף נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד. לדבריו, "עד לרגע זה עשינו ככל שיכולנו כדי לאפשר לממשלה הזו לתפקד, ולשים את טובת המדינה בראש סדר העדיפויות. קראו לנו בוגדים, והבלגנו. קראו לנו חלשים, והבלגנו. הפרק הזה תם ונשלם. לא תהיה יותר הבלגה ולא תהיה יותר שתיקה מול פגיעה בציבור שלם שהצביע לנו. לא תהיה שתיקה מול פגיעה בכל ציבור שהוא".

גנץ התייחס גם למלחמה בקורונה ואמר כי בכוונתו לדרוש את פתיחת מערכת החינוך וחזרת חלק מהעסקים לעבודה. לדבריו "כפי שהסברתי אתמול, אני אדרוש מחר את החזרת העסקים שאינם מקבלים קהל לעבודה מיידית. מדובר במאות אלפי משפחות ומעסיקים שמחכים לחזור להתפרנס ולשקם את מפעל חייהם. אדרוש מחר את פתיחתה של מערכת החינוך לגיל הרך בשבוע הבא, תוך היערכות מתאימה של בדיקות ודרישות נוספות של משרד הבריאות. מי שירצה להפגין יצטרך לעשות זאת בכפוף להוראות המקצועיות ויוכל לעשות זאת בכל עת ובכל מקום".

יו"ר כחול לבן גם ציין שוב את עמדתו לעניין תקציב המדינה ואמר כי "הקווים האדומים שלנו ברורים: התקציב לשנת 2021 יעבור בכנסת עד דצמבר השנה. זה לא עניין פוליטי, זה לא עניין אישי. מדובר במצב חירום לאומי שמחייב את העברת התקציב. אני מאוד מודאג מהתפרקות המערכת המקצועית במשרד האוצר".

גנץ פנה גם לראשי ארגוני המחאה, אך הם מצדם דחו את הודעתו כי ייפגש איתם ואמרו כי הם דורשים ממנו דבר אחד בלבד: לתמוך בהצעת אי האמון של יש עתיד, מה שגנץ כבר הודיע שאין בכוונתו לעשות.

"אני מכבד את זכותם לעשות זאת, אני אלחם על זכותם להמשיך לעשות זאת, ואני בטוח שנמצא דרך לשתף פעולה בנושאים הקשורים לשמירה על הדמוקרטיה ועל שלטון החוק בישראל. אנחנו לא נצביע היום בעד אי האמון, כי זהו צעד של יחסי ציבור ולא בפעולה בעלת סיכוי, אבל אבדן האמון הציבורי בהנהגת המדינה אמור לשמש תמרור אזהרה לראש הממשלה", אמר.