הישראליות בוול סטריט גייסו בחודשים האחרונים יותר מ-3 מיליארד דולר במניות ובאג"ח להמרה

תנאי השוק תומכים בגיוסי ההון והחוב הגדולים של חברות הטכנולוגיה הישראליות • הבציר היומי: נובה מגייסת 175 מיליון דולר בהנפקת אג"ח להמרה בריבית 0%, וסאפיינס מתכננת גיוס של 100 מיליון דולר בהנפקת מניות

חברות הטכנולוגיה הישראליות ממשיכות להצטייד במזומנים - חלקן באמצעות הנפקות של איגרות חוב להמרה וחלקן בהנפקות מניות. מבדיקת "גלובס" עולה כי בחודשים האחרונים, וללא הנפקות ראשוניות (IPO) שבוצעו באותה תקופה, גייסו הישראליות בוול סטריט יותר מ-3 מיליארד דולר.

כידוע, בשוק ההון מנפיקים כשאפשר: שוק ההון האמריקאי התאושש מהירידות של תחילת משבר הקורונה, וכעת חלון ההנפקות פתוח לחברות חדשות וגם להנפקות משניות. בהקשר של הנפקות האג"ח, החברות מנצלות את סביבת הריבית הנמוכה, בזמן ששוק החוב תומרץ על ידי צעדים שנקט הפדרל ריזרב בעקבות מגפת הקורונה.

נוסף על כך, חברות טכנולוגיה רבות נהנות מהמגמות הקיימות על רקע המגפה: המעבר לעבודה מהבית והגידול בעסקאות אונליין דורש תשתיות תקשורת, פתרונות אחסון, אבטחה ופתרונות תוכנה שונים שהן מספקות. מניותיהן נסחרו בחודשים האחרונים במגמה חיובית, וכמה מהן אף הגיעו לשיאים - דבר שמאפשר להן לגייס בהנפקות מניות בדילול מועט יחסית.

נובה תגייס יותר מהסכום שתיכננה

שתי חברות דואליות הודיעו ביומיים האחרונים על הנפקות: נובה מגייסת 175 מיליון דולר בהנפקת אג"ח להמרה בריבית 0%, ואילו סאפיינס מתכננת גיוס של 100 מיליון דולר בהנפקת מניות, חודשים ספורים לאחר שגייסה כ-60 מיליון דולר בהרחבת סדרת אג"ח בבורסת תל אביב.

נובה, המנוהלת על ידי איתן אופנהיים, מספקת פתרונות מדידה לבקרת תהליכי ייצור בתעשיית הסמיקונדקטור. החברה עדכנה כי תמחרה את הנפקת האג"ח להמרה וכי היקף הגיוס יעמוד על 175 מיליון דולר - גבוה מהסכום המקורי שתכננה לגייס. האג"ח נושאות ריבית של 0% ומיועדות לפירעון בשנת 2025. מחיר ההמרה שנקבע הוא 74.6 דולר - כלומר, פרמיה של 27.5% על מחיר המניה בנאסד"ק.

כבר כעת ישנו ייעוד לחלק מהסכום שמגויס על ידי נובה: 10 מיליון דולר יוקצו לרכישת כ-171 אלף מניות נובה בעסקאות פרטיות - כלומר, לפי מחיר של כ-58.5 דולר למניית נובה, שזהה למחיר הנוכחי. נובה מתכננת להשתמש בכספי הגיוס הנותרים, בין השאר, לצרכים עסקיים כלליים, וכן לרכישת עסקים משלימים. בסוף הרבעון השני היו לנובה בקופה כ-216 מיליון דולר.

מניית נובה עלתה מתחילת השנה בכ-55%, והיא נסחרת ברמות שיא, המשקפות לחברה שווי שוק של 1.6 מיליארד דולר. במקביל להודעה על גיוס האג"ח, נובה העלתה את התחזיות שלה לרבעון השלישי של השנה, שבו היא צופה הכנסות של 68-70 מיליון דולר, בעוד שקודם לכן הצפי היה ל-58-66 מיליון דולר, ולרווח נקי Non-GAAP של 51-56 סנט למניה, לעומת צפי קודם ל-34-47 סנט. הדוחות יפורסמו ב-12 בנובמבר.

הנפקת אג"ח להמרה בריבית 0%

הגיוס של נובה באג"ח להמרה בריבית 0% מצטרף לגיוסים קודמים של חברות טכנולוגיה ישראליות בתנאים דומים. החברות מנצלות את התנאים המיטיבים בשוק ומצטיידות במזומנים שיאפשרו להן להמשיך לצמוח ויבטיחו את חוזק המאזנים במקרה של הידרדרות במצב המאקרו-כלכלי.

חברות-טכנולוגיה-ישראליות-גייסו
 חברות-טכנולוגיה-ישראליות-גייסו

במקרה שהריבית בהנפקת האג"ח להמרה נקבעת על 0%, האג"ח מהוות למעשה מעין אופציה להמרה למניות בעתיד, כולל הגנה למחזיקי האג"ח במקרה של ירידת השווי: זאת, משום שאם מחיר המניה לא יעקוף את מחיר ההמרה שנקבע, מחזיקי האג"ח ממילא יקבלו את החזר החוב במועד הפירעון, ואם יעקוף - ייהנו מהאפסייד.

בין החברות שגייסו באחרונה בהנפקת אג"ח להמרה בריבית של 0%, נציין את חברת האינטרנט Wix, שגייסה 500 מיליון דולר (כשנתיים לאחר גיוס קודם של כ-440 מיליון דולר, גם כן בריבית 0%); נייס, ספקית פתרונות טכנולוגיים לניהול קשרי לקוחות וסיכונים, גייסה 400 מיליון דולר; סולאראדג', המספקת פתרונות טכנולוגיים בתחום האנרגיה הסולארית, גייסה 550 מיליון דולר; ופייבר, שפיתחה זירת מסחר אונליין לחיבור בין פרילנסרים ללקוחות, גייסה 460 מיליון דולר.

פייבר, קורנית ואודיוקודס הנפיקו מניות

סאפיינס, כאמור, תנפיק כעת מניות - ולא אג"ח להמרה. לאחר שביוני הרחיבה החברה סדרת אג"ח קיימת וגייסה 60 מיליון דולר, היא מודיעה כעת על כוונתה לגייס 100 מיליון דולר, עם אפשרות להגדלת היקף הגיוס ל-115 מיליון דולר, בהנפקת מניות.

חברות טכנולוגיה ישראליות אחרות שביצעו בחודשים האחרונים גיוסי הון בהנפקות מניות, כוללות את פייבר, אודיוקודס וקורנית דיגיטל.

סאפיינס, בניהולו של רוני על-דור, הספקת פתרונות טכנולוגיים לתעשיית הביטוח. החברה מייעדת את כספי הגיוס לצרכים עסקיים כלליים ולרכישות משלימות - סאפיינס מבצעת לא מעט רכישות, והרכישה האחרונה שביצעה הייתה של חברת דלפי מארה"ב תמורת 19.5 מיליון דולר.

בסוף הרבעון השני היו לסאפיינס בקופה כ-128 מיליון דולר לעומת חוב של 19.8 מיליון דולר לטווח קצר ושל 98.4 מיליון דולר לטווח ארוך. מניית סאפיינס טיפסה ב-42% מתחילת השנה, והחברה נסחרת בשווי של 1.6 מיליארד דולר. במחיר הנוכחי של המניה, כ-32.5 דולר, גיוס של 100 מיליון דולר - פירושו הנפקת יותר מ-3 מיליון מניות חדשות, שיהוו קרוב ל-6% מהון המניות לאחר ההנפקה (או יותר, אם ההיקף יעלה ל-115 מיליון דולר).

סאפיינס פרסמה במקביל תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי, שבו ההכנסות שלה הסתכמו ב-96.1-97.3 מיליון דולר והרווח התפעולי Non-GAAP הגיע ל-16.6-17.2 מיליון דולר. שי זיגלמן, אנליסט בחדר המסחר של בנק הפועלים, אמר היום כי ההנפקה של סאפיינס מצטרפת לכמה הנפקות שהתבצעו באחרונה של חברות טכנולוגיה מקומיות, שהראו עמידות ואפילו הצלחה בתקופה מאתגרת זו. "להערכתנו, החברות רואות בעת הזו מועד נוח לגיוס מזומן, גם לנוכח רמת המחירים הגבוהה יחסית שבה נסחרות מניותיהן", אמר זיגלמן. המלצתו למניה היא "תשואת שוק" במחיר יעד של 30 דולר, נמוך מהמחיר הנוכחי.