השותפים החדשים של חברת הקורקינטים ליאו: סלינה, ליאור רז ורון צוקרמן

ההשקעה, לפי ההערכות, משקפת לחברה שווי של 20 מיליון דולר, והיא תאפשר לליאו להרחיב את פריסת הקורקינטים שלה • בין המשקיעים ברשת -הפרוסה במדינות רבות - גם אדם נוימן מייסד WeWork

חברת ההוסטלים סלינה, יחד עם השחקן ליאור רז והיזם רון צוקרמן, נכנסו כשותפים ב-40% מחברת הקורקינטים השיתופיים LEO. ליאו נמצאת בבעלות האחים כפיר ודרור בן שושן (בעלי המותג INOKIM) בשיתוף עם אייל ברקוביץ', המשמש כפרזנטור של החברה. ההשקעה, לפי ההערכות, משקפת לחברה שווי של 20 מיליון דולר, והיא תאפשר לליאו להרחיב את פריסת הקורקינטים שלה בנקודות אירוח, לרבות בסניפי סלינה ברחבי העולם. לאחרונה פתחה סלינה שני סניפים ראשונים בהשקה שקטה בישראל, האחד בנווה צדק והשני בבית אורן.

סלינה היא רשת עולמית של הוסטלים שהוקמה בפנמה ב-2014 על ידי שני היזמים הישראלים דניאל רודסבסקי ורפי מוסרי. בין המשקיעים ברשת הפרוסה במדינות רבות, גם אדם נוימן מייסד WeWork.

ליאו התחילה את דרכה ב-2019 כחברת קורקינטים שיתופיים במודל הדומה לזה שבו פועלות ליים, ווינד ו-בירד, כלומר השכרת קורקינטים במרחב הציבורי דגש על תל אביב. "מהר מאוד הבנו שזה לא בשבילנו. חווינו גניבות של כלים וונדליזם שהשאירו אותנו עם 100 כלים בלבד", אמר ל"גלובס" כפיר בן שושן. משם הוחלט על שינוי כיוון ומעבר לעבודה בפורמט של B2B דרך הצבה של תחנות עגינה בבתי מלון ובעסקים והשכרת הכלים מתחנות אלה בלבד.

ליאו יצאה בתחילה בפיילוט עם הרשת פתאל והציבה כלים בשלושה בתי מלון באילת. כיום פרוסה ליאו עם כ-600 כלים בעיר אילת, לרבות בבתי מלון ובעסקים מסחריים בהם גם מרכז הקניות אייסמול. לפי בן שושן, מחזור הפעילות של כל אחד מהכלים מגיע לכ-25 דולר ליום. "המספר הזה מצביע על עלייה במאות אחוזים בפעילות באילת ועל כך שבחודש אנחנו מכסים את העלות של כל קורקינט שנאמדת ב-500 דולר. באילת לא חווינו ונדליזם בכלל, יש לנו כלים שבשימוש כבר שנתיים".

70 כלים נוספים פרוסים במלונות בים המלח. "החלטנו לשים דגש על תיירות ומכאן על הצבת כלים במקומות אירוח שיספקו לאורחים חוויית ניידות דרך הצבת תחנות עגינה של LEO". המחיר לשימוש עומד על 6 שקלים לפתיחת הנעילה ועוד 60 אגורות לדקת רכיבה. מסלול יומי מתומחר ב-50 שקל ומסלול לחצי יום ב-25 שקל.

באמצעות ההתקשרות עם סלינה יפרסו מאות כלים של ליאו בסניפי סלינה בישראל, במקסיקו ובברזיל ובהמשך בסניפי הרשת, הפרוסים בכ-18 מדינות בדרום ובמרכז אמריקה, בארה"ב ובאירופה. רפי מוסרי מייסד ושותף בסלינה מסר כי "ההתניידות בקורקינטים שיתופיים היא המועדפת על ידי אורחי הרשת כאלטרנטיבה לתחבורה ציבורית בערים גדולות בכלל, ובפרט בימי קורונה".

בן שושן מוסיף כי במסגרת שיתוף הפעולה תנסה ליאו להתרחב למקומות אירוח נוספים, "גם של המתחרים של סלינה, נגיע לריזורטים, לקרוזים - וגם לאיחוד האמירויות. המטרה היא להיות החברה של המלונות בכל איזורי התיירות".