סלקום | בלעדי

סלקום במהלך דרסטי לקיצוץ הוצאות: הודיעה לכל בעלי האתרים על 20% הפחתה בתשלומים

זאת על רקע ההרעה בשוק התקשורת והפגיעה הצפויה בעקבות הגל השני לכל החברות, הודיע מנכ"ל סלקום אבי גבאי במכתב על המהלך וביקש את הבנתם של בעלי הנכסים

אבי גבאי / צילום: כדיה לוי, גלובס
אבי גבאי / צילום: כדיה לוי, גלובס

אבי גבאימנכ"ל סלקום, שלח מכתב לאלפי בעלי נכסים שסלקום שוכרת מהם שטחי נדל"ן לטובת האתרים הסלולריים שלה, והודיעה להם שהחל מהחודש הבא סלקום מפחיתה את מחירי השכירות ב-20% באופן גורף. לסלקום יש אלפי אתרים כך שמדובר בחיסכון ניכר בהוצאות אך השאלה היא כיצד יגיבו לכך בעלי הנכסים והאם יסכימו להפחתה.

בסלקום מבקשים מבעלי הנכסים, שבהם היא רואה שותפים, שכמו שהם נהנו מתקופות טובות יותר של החברה ומחירי שכירות גבוהים, יכירו בכך שכעת המצב בכלל ובשוק התקשורת בפרט מאוד קשה ולכן אין לחברה ברירה אלא להתייעל.

נזכיר כי סלקום ב-2019, תחת ניר שטרן כמנכ"ל, נקטה בצעד דומה ופנתה לכל הספקים שלה והודיעה להם שבכוונתה להפחית את התשלומים ב-10% למשך שנה. החברה מסבירה זאת בכך שמדובר בחלק מתוכנית הבראה ומצעדי התייעלות הכרחיים, אחרי שסלקום רשמה לראשונה הפסד ב-2018 שהעמיק במחצית הראשונה של 2019.

החברה הסבירה זאת בכך שמדובר בחלק מתוכנית הבראה ומצעדי התייעלות הכרחיים, אחרי שסלקום רשמה לראשונה הפסד ב-2018 שהעמיק במחצית הראשונה של 2019. "שוק התקשורת נמצא במשבר עמוק", נכתב במכתב ששלחה החברה לספקיה. "קבוצת סלקום פועלת בסביבה תחרותית ומאתגרת ותחת תנאי רגולציה כבדים מאוד". עוד הוסיפה כי מדובר בצעד במסגרת תוכנית הבראה שכוללת מהלכים משמעותיים, קשים וכואבים שמטרתם להביא את סלקום לחוף מבטחים.

סלקום סיימה את הרבעון השני השנה בהפסד של 46 מיליון שקל לעומת הפסד של 35 מיליון שקל ברבעון המקביל 2019. סה"כ ההכנסות הסתכמו ב-855 מיליון שקל בהשוואה ל-920 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 7.1% בעיקר בגלל הקורונה והסגר בגל הראשון.