פרופ' גמזו מודיע: "נקצר את ימי הבידוד ל-12 על ידי בדיקה ביום העשירי"

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הגיע לוועדת העבודה והרווחה של הכנסת כדי לתת סקירה מקיפה על הטיפול במגפה ומרבית דבריו היו חיוביים • הפרויקטור ציין כי "להגיע למקדם הדבקה של 0.6 זו תעודת כבוד לכל החברות במדינת ישראל" • עוד סיפר כי מספר הנפטרים מקורונה בישראל הוא הנמוך בעולם

פרופ׳ רוני גמזו בועדת העבודה והרווחה של הכנסת / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
פרופ׳ רוני גמזו בועדת העבודה והרווחה של הכנסת / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

היציאה מהסגר, וההסברים: פרויקטור הקורונה פרופ רוני גמזו הגיע הבוקר (ב') לוועדת העבודה והרווחה של הכנסת כדי לתת סקירה מקיפה על הטיפול במגפה ובפיו לא מעט בשורות טובות לצד אבחנות חדות על הצורך לעמוד בהוראות הממשלה כדי לבלום אותה. לשאלת יו"ר הוועדה חיים כץ על ימי הבידוד הנדרשים, הודיע גמזו כי בכוונתם "לקצר את ימי הבידוד ל-12 על ידי בדיקה ביום העשירי", בימים הקרובים.

"המנוע של המגפה זה נערים וצעירים ששיעור התחלואה הסימפטומטית הקשה שלהם הוא נמוך. הם נדבקים, נושאים, לרוב לא חולים ודוחפים קדימה את ההדבקה לגילאים המבוגרים יותר, שם שיעור המחלות, והאשפוז הוא הגבוה וגם גורם כמובן למקרים של מוות וקשיים במערכת האשפוז", אמר גמזו. "אין סכר שיכול לעמוד בפני הזרם הזה ולכן החשיבות במניעת ההדבקות באוכלוסיה הזו, יש להמתין עם פתיחת מערכות חינוך - יסודי, תיכון ולעשות זאת בזהירות, כי בסוף אותם ילדים ונערים נמצאים באינטראקציה עם המבוגרים והקשישים, גם אם היא נמוכה".

עוד לדבריו של גמזו, "כרגע אנחנו במקדם הדבקה של 0.6. בזמן סגר שני עם אוכלוסייה עייפה, להגיע למקדם הדבקה כזה זו תעודת כבוד לכל החברות במדינת ישראל. עם כל הקושי הציבור לקח את הנושא ברצינות, האזרחים שלנו אחראים, הם שיתפו פעולה והאמון שלהם בהחלטות היה גבוה". גמזו התייחס למגזר החרדי ואמר "היום אנחנו עומדים על חמש ערים אדומות. אמרתי לפני שבוע שאני רואה את ההתקדמות של הערים החרדיות ואני רואה את זה קורה. כבר היום יש שינויים באותן ערים אדומות. למשל רכסים - יצאה מההגדרות ונדבר על זה היום עם ועדת שרים להגבלה. מודיעין עילית כבר על הגבול וגם בני ברק וביתר עילית".

לקראת היציאה מהסגר והחזרה לשגרה אמר פרופ' גמזו כי "אני נלחם שכמות הבדיקות תעלה, אתמול היו 41 אלף בדיקות זה נובע מכך שנתתי לקופות החולים קו פתוח לעשות כמה שיותר בדיקות. יש לי 60-70 אלף בדיקות ואני רוצה להשתמש בכולם כל הזמן. יש לנו עכשיו יותר מיטות פנויות לקורונה, אמרתי כל הדרך בתי החולים בישראל לא בקריסה, המנהלים הטובים ביותר וצוותים מסורים פה לא יהיה איטליה. אנחנו אמנם מערכת שצריכה יותר משאבים אבל היא בנויה כמו צה"ל על מסירות. בתי אבות בקשיים מחזיקים על הגב שלהם במסירות ובאיכות מאות חולים. יש ירידה של 30-40 חולים ממצבת האשפוז כל יום".

עוד במסגרת הבשורות של גמזו לחברי הוועדה, הוא סיפר כי על פי נתוני משרד הבריאות בישראל היום 0.7% נפטרים מתוך חולי הקורונה, המספר הנמוך בעולם. "בנינו את המפקדה המשימתית של צה"ל ויש לנו יותר יכולות היום גם בד הדיגומים וגם בצד החקירות. היום אני יכול לחקור םי שתיים ממספר המאומתים שיש לי. יש לי 2000 חוקרים היום ויהיו 2500 זו עוצמה וזה נותן ביטחון לכל מי שחושש. אנחנו קוטעים טוב את שרשראות ההדבקה".