ג'י מדיקל שואפת לקבל בנאסד"ק שווי גבוה פי 13 מזה שבו נסחרה עד לאחרונה באוסטרליה

מנצלת את הרעב לביומד בוול סטריט: חברת המכשור הרפואי של ד"ר יעקב גבע, ספקית פתרונות בתחום הטלרפואה וניטור החולים, מתכננת לגייס כ-30 מיליון דולר לפי שווי של 360 מיליון דולר אחרי הכסף

יעקב גבע / צילום: תמר מצפי
יעקב גבע / צילום: תמר מצפי

בסוף השבוע הקרוב צפויה חברת ג'י מדיקל (G Medical) להפוך לחברה ציבורית בארה"ב, לאחר שתשלים את ההנפקה הראשונית שלה בנאסד"ק ביום חמישי, ותחל להיסחר ביום שישי. ג'י מדיקל, שנוסדה ומנוהלת על-ידי ד"ר יעקב גבע, היא חברת מכשור רפואי העוסקת בניטור חולים מרחוק ובטלרפואה - תחום לוהט בוול סטריט בחודשים האחרונים.

ג'י מדיקל מתכננת לגייס בהנפקה כ-30 מיליון דולר - החברה תנפיק 5 מיליון מניות ומכוונת לטווח מחירים של 5-7 דולרים למניה, כאשר לחתמים בהנפקה ניתנת האופציה לרכוש עוד 750 אלף מניות, כך שהיקף הגיוס עשוי לגדול ב-10 מיליון דולר. בהנחה שההנפקה תתבצע באמצע טווח המחירים למניה, יגיע שווי השוק של ג'י מדיקל לכ-360 מיליון דולר (אחרי הכסף).

השווי המבוקש על-ידי ג'י מדיקל בהנפקה בנאסד"ק גבוה משמעותית מזה שבו נסחרה החברה עד לאחרונה בבורסה האוסטרלית. כחלק מהמהלך של הנפקה בארה"ב נמחקה ג'י מדיקל מהמסחר באוסטרליה, והשווי האחרון שלה עמד על כ-33 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-24 מיליון דולר - בעוד שהשווי המבוקש בנאסד"ק עומד על כ-330 מיליון דולר לפני הכסף - גבוה פי 13 בערך. 

מתחילת 2020 תקף משבר הקורונה, ואולי דווקא בזכותו הונפקו עשרות חברות ביומד בוול סטריט, ומדד נאסד"ק ביוטכנולוגיה הניב למשקיעים תשואה של כ-13%. מנתונים שפורסמו ב"גלובס" לפני כמה ימים עולה כי מתחילת השנה גייסו 57 חברות ביומד 10.7 מיליארד דולר בהנפקות ראשוניות, לעומת 35 חברות שגייסו 4 מיליארד דולר בלבד בתקופה המקבילה ב-2019 - עדות לכך ששוק ההנפקות פתוח והמשקיעים צמאים לסחורה החדשה.

בסביבה תומכת כזו, נראה שג'י מדיקל מעריכה שתוכל להשיג תמחור גבוה משמעותית מזה שבו נסחרה באוסטרליה - בורסה שמיצבה את עצמה כמקום טוב לחברות טכנולוגיה חדשניות בתחילת דרכן, אך אינה נחשבת למוטת ביומד במיוחד.

נכנסה לאחרונה לשוק הקורונה

החתמים שמלווים את ג'י מדיקל בהנפקה כבר התחייבו לגייס 30 מיליון דולר לפחות. מדובר בבנק ההשקעות Fosun Hani מהונג קונג ובבנק האמריקאי Boustead Securities. ג'י מדיקל מייעדת את כספי הגיוס בעיקר למימון השיווק והמכירות, אך גם לצורכי פיתוח עסקי, ניסויים קליניים ותהליכים רגולטוריים, הון חוזר וצרכים עסקיים כלליים וכן לרכישות פוטנציאליות.

בהודעה שפרסמה החברה לקראת ההנפקה היא ציינה כי פיתחה שני מכשירים רפואיים שקיבלו אישור לשיווק בארה"ב ושיפוי ביטוחי מ-Medicare, לאבחון רפואי בבית ושירותי רפואה מרחוק. כמו כן נכתב כי לחברה יש כיום הכנסות מהשוק בארה"ב ואישורים רגולטוריים בשווקים נוספים, והיא מצפה לקבל אישור שיווק גם בסין, ולהשיק את מוצריה שם בשנה הבאה. לאחרונה נודע כי החברה נכנסה גם לתחום הקורונה, משום שמוצריה יודעים לבחון רוויון חמצן בדם, חום ו-EKG - פרמטרים שבעיות בהם עלולות להצביע על סיכונים הקשורים למחלת הקורונה.

בשנת 2019 הסתכמו הכנסות החברה ב-5.5 מיליון דולר, צמיחה של 80.5% לעומת הכנסות של כ-3.1 מיליון דולר בשנת 2018.

במחצית הראשונה של 2020, ההכנסות הסתכמו ב-2 מיליון דולר, ירידה של 30.9% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019, ולפי התשקיף שהוגש לאחרונה, החברה ספגה פגיעה בהכנסות בשל מגפת הקורונה בעיקר בחודשים מרץ-אפריל, עם התאוששות בחודשים מאי-יוני; בתשקיף נכתב כי בשלב זה החברה אינה יודעת להעריך האם הירידה במרץ-אפריל או העלייה במאי-יוני הן זמניות. "בשלב זה לא ברור עד כמה מגפת COVID-19 עלולה להשפיע על העסקים ועל התוצאות הפיננסיות שלנו בהמשך", נכתב בתשקיף.

ג'י מדיקל עדיין אינה רווחית, ובשנת 2019 ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות שלה הגיע ל-15 מיליון דולר, צמצום מסוים ביחס ל-2018. מגמת צמצום ההפסד נמשכה גם במחצית הראשונה של 2020, ובסיומה ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-28.4% ל-4.9 מיליון דולר.

ג'י מדיקל נסחרה בבורסה האוסטרלית מאז מאי 2017. נשיא ומנכ"ל החברה מאז שנוסדה ב-2014 הוא גבע, שבעבר ייסד וניהל את חברת קארד גארד (LifeWatch), שהונפקה בבורסה של ציריך.

בשנת 2015 מכר גבע את חלקו ב-LifeWatch, שהתמחתה בניטור מרחוק של חולי לב ואנשים הסובלים מבעיות שינה, תמורת יותר מ-100 מיליון שקל, לאחר מאבק שליטה שלווה בהדחתו מניהול החברה שהקים.