הפרטה | בלעדי

דפוס בארי, המתחרה הגדול של דואר ישראל, רוצה לרכוש אותה

התאגדויות מפתיעות על רקע הפרטת הדואר: לשלב תנאי הסף נגשו עשרה פונים שונים, אשר חלקם הם למעשה קבוצות המורכבות ממספר מתעניינים • בשלב הבא בהליך המכירה ייכנסו הפונים שיעמדו בתנאי הסף לחדרי המידע

סניף של דואר ישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס
סניף של דואר ישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

במסגרת הכניסה לחדר המידע של דואר ישראל על רקע הפרטת החברה, נרשמות התאגדויות מפתיעות של חברות מובילות במשק. אתמול הושלם השלב הראשון של הגשת הבקשות להיכנס לחדר המידע, ובין המתמודדים ישנו גורם אחד מפתיע במיוחד: דפוס בארי, שמחזיק בחלק מהבעלות בחברת מסר - המתחרה הגדולה ביותר של דואר ישראל.

בכירים בדפוס בארי אישרו ל"גלובס" כי אכן הוגשה בקשה. הם הסבירו כי הגשת הבקשה היא היערכות עתידית של החברה, על רקע החשש מפני אימוץ מסקנות ועדת רוזן שעשויות לדעתם לחזק מאד את דואר ישראל ולחסל את המתחרים. ל"גלובס" נודע עוד כי דפוס בארי לא יוכלו להיכנס לחדר המידע, ורשות החברות תדרוש מהם להכניס נאמן מטעמם במסגרת הליך בדיקת הנאותות.

בין מגישי ההצעות אתמול ניתן למנות את נהור (המיוצגים על ידי בנק ההשקעות ווליו בייס); ניאופארם, קבוצה המורכבת מקרן ההשקעות פורטיסימו ביחד עם אוברסיז וטרנסוורלד; דפוס בארי; קרן ריאליטי, קבוצה המורכבת מאיש העסקים אבו יחיאל, איש עסקים בשם קריאף וששי שילה שבעבר היה יו"ר הדואר; קרן ג'נריישן; אלון רבוע כחול (מוטי בן משה); ורמי לוי שניגש ביחד עם חברת כץ שילוח. גוף נוסף עשוי להיות קרן אייפקס, אך הסוגיה טרם הובררה סופית.

"אינדיקטור מצוין לאטרקטיביות החברה"

אתמול הגיע לסיומו השלב הראשון בהליך מכירת 20% ממניות חברת דואר ישראל למשקיע פרטי. בחודשים האחרונים קיימו רשות החברות הממשלתיות ויועציה, בשיתוף עם החברה, מספר רב של פגישות עם מתעניינים מתחומי פעילות עסקיים מגוונים. עם השלמת פגישות הרוד שואו נרשמה היום הצלחה משמעותית כאשר לשלב תנאי הסף נגשו עשרה פונים שונים, אשר חלקם הם למעשה קבוצות המורכבות ממספר מתעניינים.

בשלב הבא בהליך המכירה ייכנסו הפונים שיעמדו בתנאי הסף לחדרי המידע, ולאחר כשלושה חודשים יתבקשו להגיש הצעות איכות ומחיר שעל פיהן ייקבע המשקיע הסופי.

לדברי שר הדיגיטל הלאומי, ח"כ דודי אמסלם, האחראי על רשות החברות הממשלתיות, ''ההצלחה הזו לא באה לי בהפתעה, כי אני רואה מקרוב את ההשקעה והעבודה הנהדרת של הנהלת הדואר, היו"ר, המנכ"ל, יו"ר ארגון העובדים, כל חברי הדירקטוריון ועובדי החברה המסורים שפשוט עושים עבודת קודש.

"מספר המתעניינים הרב בחברה הוא אינדיקטור מצוין לאטרקטיביות החברה והעסקה. ברצוני לברך את מנהל רשות החברות הממשלתיות על העבודה המאומצת עד כה ועל זו שעוד תבוא, ועל ההצלחה למשוך מספר רב של מתעניינים להליך תוך עמידה בלוחות הזמנים שנקבעו מראש למרות תקופת הסגר''.

לדברי מנהל רשות החברות הממשלתיות, יעקב קוינט, "דואר ישראל היא אחת החברות המובילות בפורטפוליו של החברות הממשלתיות, והיא הראשונה בשורת הפרטות שייצאו לדרך בחודשים הקרובים, מתוך מטרה לייצר ערך לציבור. הפנייה של מספר דו ספרתי של מתעניינים להליך מעידה על הפוטנציאל הרב הטמון בפעילות העסקית של הדואר, ועל האפשרות של משקיע אסטרטגי לצמוח יחד עם החברה. אני רוצה לברך את דירקטוריון והנהלת החברה על המקצועיות ושיתוף הפעולה הצמוד בהליך".