חברת הפינטק הישראלית GMT תאפשר העברת כספים מישראל לאיחוד האמירויות

השירות החדש מתאפשר לאחר הכנת התשתיות הטכנולוגיות ויצירת קשרים עסקיים עם הגורמים הפיננסיים במדינות האיחוד • שיעור העמלה שתגבה החברה הוא 2% מגובה ההעברה

פינטק / איור: Shutterstock
פינטק / איור: Shutterstock

חברת הפינטק הישראלית ג'י.אם.טי טק אינוביישן (GMT), אשר מתמחה בהעברות כספים בינלאומיות, משיקה בימים אלה, שירותי העברות כספים בין ישראל לאיחוד האמירויות.

המשמעות של השירות הינה העברות כספים הן לצרכים אישיים והן לצרכים עסקיים באופן מהיר, ונגיש שלא באמצעות המערכת הבנקאית. השירות מתאפשר לאחר הכנת התשתיות הטכנולוגיות ויצירת קשרים עסקיים עם הגורמים הפיננסיים במדינות האיחוד בשיתוף קורספונדנטים בינ"ל. שיעור העמלה שתגבה החברה הוא 2% מגובה ההעברה.

לפי יו"ר החברה ערן סרוק יש ביקוש גובר והולך לשירות מסוג זה בין השאר בשל פתיחת השמיים לטיסות לאמירויות, ועימה התיירות ההדדית. חברות התעופה מדווחות על ביקוש רב המתבטא באלפי הזמנות של כרטיסים וחופשות באיחוד, הביקוש של הישראלים למטבע המקומי - הדירהם - לקראת הנסיעה גובר והולך וגם הצורך בהעברות תשלומים לספקי תיירות.

"כאשר נפתח יעד תיירותי חדש, במיוחד יעד אטרקטיבי כמו האמירויות, אנו חווים עליה רציפה בביקוש להעברות כספים לאותו היעד. ההתמחות שלנו היא בהעברות בסכומים קטנים אשר נדרשים לצורך תשלום עבור שירותי תיירות מחו"ל כמו תשלום מקדמות למלונות, למדריכים מקומיים, אטרקציות וכן לתשלומי חירום למקרים של בעיה רפואית, איבוד ארנק או אם קרתה הפרזה בשופינג", אומר סרוק.

בהיבט העסקי הוא מוסיף כי "עד שהקשרים בין הבנקים הישראלים לאלה שבאמירויות יוסדרו, GMT מהווה פתרון בעבור יזמים ואנשי עסקים אשר נדרשים להעברות כספים בין המדינות"

עוד אפיק לשימוש בשירות הוא עבור החברה הערבית. "אנו כבר חווים ביקוש לשירות וזאת בשל היכולת להעביר כספים בין משפחות ערביות המתגוררות בארץ לאלה הגרות באמירויות, כאשר העברות אלה יכולות לסייע כלכלית בתקופה מאתגרת כמו זו", מספר סרוק.

לשם מתן השירות נדרשה החברה לעמוד באמות מידה מחמירות בגין הגדרתה של איחוד האמירויות כמדינה בסיכון להלבנת הון, בשל דוחות בינלאומיים שהיא לא עומדת בקריטריונים של פיקוח ובקרה על המוסדות הפיננסיים שם.

הרשות הישראלית לאיסור הלבנת הון ומימון טרור קבעה נוהלי הפעלה של העברות כאלה. כך למשל העברות של יותר מ-5,000 שקל נדרשות לבדיקות מפורטות יותר כמו הזדהות של הלקוח בשתי תעודות, ועוד. הוא אומר כי השירות נועד להעברות מהירות וגמישות יותר, בסכומים קטנים יותר וללא מגבלות של פתיחת חשבונות בנק עמלות בנקאיות וכו'.

GMT הינה חברת פינטק ישראלית בעלת ותק של 20 שנה היא עוסקת בפיתוח טכנולוגיות פיננסיות מתקדמות לצד קשרים עסקיים במדינות שונות בעולם. לחברה כ-300 נקודות ברחבי הארץ המספקות שירותים פיננסיים מתקדמים ללקוחות קצה שביניהם משקי בית ישראליים וכמובן גם אנשים ללא חשבון בנק ישראלי בהם עובדים זרים ותיירים. ל-GMT הסכמים עם בנקים בינלאומיים וחברות ובהן Ripple ו- MoneyGram שהיא הנציגות הרשמית שלהן בישראל.